Mai multe firme din lume vin cu idei pentru incarcarea rapida a autoturismelor electrice

Masinile electrice sunt prietenoase cu natura, spre deosebire de cele care merg cu benzina sau motorina. Marea problema este ca trebuie incarcate des, iar operatiunea dureaza in mod normal intre 3 si 8 ore. Cu un "plin", o astfel de masina poate calatori intre 65 si 520 km.

Bateriile, desi au avansat destul de mult in ultimii ani, raman un domeniu-problema, care practic tine in loc toate sectoarele tehnologiei. Sunt in acest moment prea voluminoase si tin prea putin. Putine sunt masinile electrice care reusesc sa parcurga o distanta mai mare de 500 km fara sa aiba nevoie de o priza. Exista insa semnale ca problema ar putea fi rezolvata intr-un fel sau altul in viitorul apropiat. Iar atunci, poate si pretul unui astfel de automobil se va duce in jos.

Norvegienii de la Think, in colaborare cu AeroVironment sustin ca dezvolta o tehnologie care poate sa incarce 80% din bateria masinii in numai 15 minute. Potrivit celor doua companii, tehnologia va fi in curand la dispozitia clientilor. Planul norvegienilor este sa monteze din loc in loc, pe marginea drumurilor, statii de incarcare rapida.

Si olandezii de la Epyon muncesc din greu pentru a crea un sistem de incarcare rapida a masinii. Sustin ca prin intermediul tehnologiei pe care o au acum la dispozitie pot incarca in Nissan LEAF in 30 minute pana la 80% din capacitate.

O idee asemanatoare vine si de la japonezii de la JFE Engineering Corporation. Ei promit sa incarce 50% din bateria masinii intr-un timp record: 3 minute. Si n-ar fi nevoie de statii speciale. Prizele obisnuite ar fi suficiente. Soferul trebuie totusi sa modifice soft-ul masinii pentru a o putea incarca eficient.

Deocamdata insa prea putini soferi investesc intr-o masina electrica, din cauza sumei mari si rezultatelor modeste.

Share articol: