Audi a gasit solutia pentru traficul bara la bara. Ce-i drept, va mai trece ceva timp pana cand va ajunge pe piata, dar ar putea face drumul pe DN1 mult mai placut pe viitor.

Cand ajungi intr-un blocaj rutier poti sa apesi un buton, iei mainile de pe volan, picioarele de pe pedale, iar masina se va conduce singura. Astfel, poti sa stai pe Internet, sa vezi un film...

Tot nemtii au adus in Las Vegas doua sisteme impresionante de iluminare. Primul este farul adaptiv, care poate fi lasat tot timpul pe faza lunga. Cand din sens opus vine o masina, farul va lumina doar pe laterale. O alta inovatie care va ajunge anul acesta pe masini este stopul cu laser care proiecteaza pe asfalt o bariera. In acest mod, soferii din spate vor fi atentionati ca nu pastreaza distanta regulamentara.

Si Lexus se lauda cu o masina care se conduce singura. Dar, desi functionala, nu prea seamana cu un autoturism obisnuit. Camerele, senzorii si radarele sunt la vedere. Nu pentru mult timp insa. In cel mult 5 ani, toata aceasta tehnologie va incapea sub grila radiatorului ori in stopuri.

Rolls Royce impreuna cu Qualcomm au adus la CES 2013 primul Phantom electric si, pentru moment, singurul. Spre deosebire de o masina electrica obisnuita, incarcarea se face prin inductie, adica fara cabluri. Are si un pret pe masura, 2.000.000 de euro, de patru ori mai scump decat Rolls Royce-ul obisnuit.

Insa nu putem vorbi de un targ fara ceva masini modificate total de la sasiu. Un Lexus se lauda cu unul dintre cele mai bune sisteme audio de pe planeta, facut de Pioneer. Arta cere insa sacrificii, caci in portbagaj abia daca mai este loc de un rucsac.

Nikon a ales un mod inedit pentru testarea celor mai rapide camere foto. Desi de la distanta poate parea un sport plictisitor, pentru noi europenii care suntem obisnuiti cu trasee virajate si viteze mari in Formula 1, chiar si aceste masini sunt o senzatie speciala si e foarte multa tehnologie la mijloc.

Masinile acestea sunt extraordinare, mai ales cand afli ca nu au sistem de franare, sistem de control al tractiunii si nici macar aer conditionat.