Expozitia anuala de gadgeturi si tehnologie Consumer Eletronics Show are loc in aceasta saptamana la Las Vegas.

CES Las Vegas, cel mai mare eveniment de profil, este o oportunitate pentru producatori sa prezinte si sa promoveze inovatiile si gadget-urile pe care vor miza in anul care abia a inceput, potrivit Mediafax.

Editia 2013, cea mai mare depana acum, ocupa peste 170.000 de metri patrati si este organizata in doua hangare de aeronave. CES 2013 reprezinta o oarecare deviere de la traditie. Publicul nu mai este interesat neaparat de progres in zona hardware, ci mai degraba de continut, diversitate si functionalitate.

Totodata, editia din acest an a este prima din 1995 fara prezenta Microsoft. Cel mai mare producator de software, dezvoltatorul Windows si al suitei Office, a ales sa nu mai participe la cea mai importanta expozitie a industriei IT, punand sub semnul intrebarii relevanta show-ului, dar si a PC-ului traditional, erodat de smartphone-uri si tablete.

Windows 8, lansat in luna octombrie, a avut un debut dezamagitor, desi a marcat mai multe premiere in istoria celui mai raspandit sistem de operare pentru PC-uri. Pentru prima data, Microsoft a dezvoltat un Windows care poate rula in conditii similare pe PC-uri si pe tablete, promovand puternic interfata touchscreen, si este compatibil prin versiunea RT cu arhitectura hardware dezvoltata de ARM Holdings, nu numai cu traditionala platforma x86 a Intel.

Totodata, Microsoft a dezvoltat pentru prima data un PC - tableta Surface cu Windows 8. Sistemul de operare a fost bine intampinat de analisti, insa tabletele, PC-urile si laptopurile dezvoltate pentru noua creatie a Microsoft au dezamagit, ajungand greu pe piata, la preturi relativ mari.

In privinta celorlalte nume mari din industrie, absenta Apple nu este o noutate, compania ocolind prin traditie CES, iar Google este peste tot, promovand agresiv platforma Android.

Samsung are cel mai mare stand de expozitie, care pare cat un teren de fotbal, noteaza The Guardian. Compania s-a asezat strategic in apropierea expozitiilor mai mici ale LG, Sony si Panasonic, poate tocmai pentru a-si scoate si mai mult in evidenta spatiul urias pe care l-a inchiriat.

Samsung a avut anul trecunt un buget de marketing de 11 miliarde de dolari, fata de 3 miliarde de dolari in cazul Coca-Cola sau 1 miliard de dolari pentru Apple. Razboiul dintre PC-ul traditional si noul val de gadget-uri mobile este scos in evidenta de rivalitatea dintre Intel si Qualcomm, producatorul american de procesoare pentru smartphone-uri si tablete care s-a bucurat de o crestere exploziva in ultimii ani. Qualcomm este pentru prima data mai vizibil la CES decat gigantul Intel, potrivit Financial Times, iar directorul general al companiei, Paul Jacobs, va tine principala prezentare a expozitiei, rezervata in mod traditional Microsoft.

Cele mai promovate inovatii sunt in acest an televizoarele "Ultra HD", care se lauda cu dublul numarului de pixeli de pe "vechile" display-uri HD 1080p, diverse suite de aplicatii pentru smartphone-uri si tablete, tehnologiile care conecteaza toate electronicele din locuinta intre ele si totodata la internet, automobilele care se conduc singure si sunt dotate cu sisteme de entertainment pentru sofer si pasageri, dar si gadget-urile cu internet care pot fi purtate, precum ochelari sau ceasuri destepte, scrie BBC.

Lansari prestigionase din zona smartphone-urilor si tabletelor lipsesc de la editia din acest an, Samsung alegand sa prezinte Galaxy S IV cel mai probabil in februarie la Mobile World Congress Barcelona.

Share articol: