Razboiul sistemelor de operare a fost castigat la 3 capitole importante de cel produs de Apple.

Sistemul de operare al celor de la Apple, iOS, a dominat inca o data pe cel al Google cand a venit vorba de shoppingul online. Adobe, cei care monitorizeaza acest lucru, a dezvaluit: "Utilizatorii de iOS au adus de aproape 4 ori mai multe venituri decat cei de Android".

Lucru care i-a facut pe cei de la Business Insider sa scrie "Android a fost inca o data decimat de iOS atunci cand conteaza cu adevarat". Si pe langa cei de la Adobe, datele IBM confirma acest lucru. In razboiul iOS vs Android in perioada sarbatorilor si de Black Friday, iOS s-a impusla 3 capitole importante:

Valoarea medie a comenzilor: Utilizatorii de iOS au cheltuit in medie 121.86$, in comparatie cu 98.07$ pentru cei cu Android, o diferenta de 24.3%

Traficul online: Din totalul traficului online, 34.2% a fost adus de utilizatorii de iOS, mai mult decat dublu in cazul utilizatorilor de Android.

Vanzari online: 21.9% din vanzarile online au fost facute de utilizatorii de iOS, aproape de 4 ori cat cei de Android care au reprezentat 5.8%


Aceste date sunt extrem de importante din mai multe motive. La nivel global Apple detine 12% din piata smartphone-urilor, conform Gartner, iar Android are 82%. In Statele Unite, Apple are 42% din piata, cu 10% mai putin decat Android, conform comScore. In mod normal, cu cati sunt mai multi oameni care folosesc o anumita platforma, cu atat stai mai bine. In teorie, cu cat sunt mai multi oameni care folosesc Android, cu atat dezvoltatorii se vor axa pentru o optimizare mai buna pe Android. In teorie, Apple ar trebui sa fie locul 2 iar experienta pe site-uri si aplicatii ar trebui sa fie mai buna pentru cei cu Android, intrucat de acolo vin majoritatea utilizatorilor.

Iata insa ca, in practica, avantajul Android in market share nu reprezinta vreun avantaj avand in vedere ca cei care folosesc iOS sunt mult mai activi, lucru demonstrat de datele de mai sus. De exemplu, daca vrei sa-ti faci un site, in acest moment e mai important sa il optimizezi pentru iOS pentru de acolo vin mai multi clienti. Astfel, Apple ofera aplicatii mai bune si o experienta online mai buna din acest motiv.

Poate fi adus argumentul ca aceste date nu sunt relevante, ci doar demonstreaza ca utilizatorii de iOS cheltuiesc mai multi bani. Insa si daca acest lucru este valabil, reprezinta o veste buna pentru iOS. Pentru ca dezvoltatorii si companiile vor fi inclinate sa se plieze pe nevoile celor care cheltuiesc mai multi bani.

Share articol: