De la solutii pentru shopping fashion inteligent la prezentari de produse, companiile din Romania au prezentat o gama completa de produse si servicii la unul dintre cele mai mari show-uri ale tehnologiei globale. Ca in fiecare an, primul trimestru este marcat de derularea evenimentului Mobile World Congress din Barcelona.

Anul acesta, evenimentul s-a desfasurat intre 22 si 25 februarie, iar Romania a ajuns pentru a cincea oara la rand printre marii jucatori din lumea tehnologiei. Companiile prezente in Spania pentru MWC 2016 s-au bucurat de sustinerea Asociatiei Romane pentru Industria Electronica si Software Timisoara (ARIES-TM) si Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri al Romaniei. Pe parcursul saptamanii dedicate acestui show la standul Romaniei au ajuns cateva mii de oameni, oferind feedback pozitiv privind creatiile companiilor si acestea reusind sa creeze contacte care le vor ajuta pe termen lung in dezvoltarea afacerilor.

Cele 14 companii si produsele cu care s-au prezentat la MWC 2016

Companiile care au realizat deplasarea in Barcelona provin din marile orase ale tarii, cum ar fi Bucuresti, Cluj sau Timisoara. Cele mai multe dintre acestea s-au bucurat de un succes atat de mare pe piata din Romania, incat au ajuns sa isi extinda operatiunile si in tarile vecine sau spre Vestul Europei.

Cand vine vorba de repartitia pe orase, din Bucuresti au fost prezente Computaris si Simartis Telecom. Prima ofera servicii de integrare a sistemelor, dezvoltare software si solutii pentru platforme de livrare, dar si instrumente pentru verificarea calitatii si platforme MVNO si securizare SS7 pentru industria telecom. „Anul acesta a fost cea de-a saptea participare a noastra la acest eveniment. A reprezentat o ocazie de a ne intalni cu clientii si partenerii nostri, dar si de a deschide oportunitati de colaborare cu noi companii. Standul Romaniei in cadrul unui asa show le ofera expozantilor un plus de vizibilitate si expunere catre companiile internationale interesate sa isi extinda activitatea in Romania“, au declarat reprezentantii companiei Computaris.

Cea de-a doua a fost prezenta cu aplicatia pentru smartphone Bubble, destinata companiilor de marketing, si aceasta a fost dezvoltata pe baza experientei acumulate in timp in domeniul consultantei. „Mobile World Congress creeaza numeroase si importante oportunitati de business. Am reusit sa atragem aproximativ 30 de companii vizitatoare din intreaga lume, din tari precum Marea Britanie si Germania, Iran si Libia, Vietnam si Canada. Interesul manifestat de aceste companii pentru produsele romanesti ne-a confirmat, inca o data, ca participarea Simartis Telecom la MWC la standul Romaniei a fost si este o oportunitate de neratat“, au caracterizat reprezentantii companiei experienta din Barcelona.

Din Brasov a fost prezenta OCRMO Technology cu software pentru portofele electronice si solutii pentru transfer electronic de bani. „La MWC 2016 am avut un flux constant de vizitatori, mai mare decat la editia precedenta, iar din tara am pregatit circa 50 de intalniri. Toti vizitatorii nostri, fara exceptie, au apreciat produsul si serviciile prezentate de noi, iar cel mai mare interes l-a reprezentant posibilitatea de replicare pe plan local, in regim de franciza, a serviciilor pe care le oferim, respectiv transferul de bani realizat prin infrastructura si prin intermediul licentei noastre la nivel global“, a mentionat OCRMO Technology cu privire la editia aceasta a MWC.

Tot din Brasov a fost prezenta si Visual Fan, care a lansat cu aceasta ocazie doua noi telefoane: Allview X3 Soul PRO si P8 Energy PRO. Primul este un smartphone premium cu ecran de 5,5 inci full HD, 4GB de memorie RAM, 64GB spatiu de stocare, Android Marshmallow si procesor cu opt nuclee. Cel de-al doilea se remarca prin bateria de 5.020 mAh, ecranul de 6 inci full HD si cei 3GB de memorie RAM cuplati cu un procesor cu opt nuclee. Ambele telefoane vor fi disponibile pe piata din Romania si s-au bucurat de o primire pozitiva din partea vizitatorilor standului Romaniei. „Feedback-ul a fost unul pozitiv, am lansat doua dispozitive de tip flagship si cei mai multi vizitatori au apreciat designul si fluiditatea in utilizare a acestor telefoane. Ca in fiecare an, suntem coplesiti atat de calitatea expozantilor, cat si de pasionatii de tehnologie si numarul tot mai mare de proiecte interesante pe care le vedem“, au detaliat cei de la Visual Fan.

Din Cluj au sosit la MWC 2016 Altom Consulting SRL cu servicii de consultanta in testare software si un robot specializat in testarea diverselor aplicatii pe care alte companii le dezvolta si vor sa se asigure ca functioneaza in parametrii optimi si Cabrio Investment specializata in servicii pentru dezvoltare software si design al interfetei. „Credem ca anul acesta, al doilea consecutiv pentru noi, am avut discutii de mare calitate cu cei care ne-au vizitat standul si deja demaram discutii cu trei colaboratori. Am reusit sa stabilim contacte foarte bune, urmand sa vedem cum putem sa le fructificam in proiecte viitoare“, a declarat Altom Consulting SRL. in urma prezentei la MWC 2016, Cabrio Investment a reusit stabilirea bazei pentru incheierea a doua parteneriate importante. „Am observat o crestere foarte mare pe zona mobile si Internet of Things, iar la MWC am cautat parteneri pentru cooperare pe termen lung. Cei mai multi vizitatori au fost preocupati de ecosistemul de business din Romania si de ceea ce noi putem oferi. Per total, a fost o experienta foarte buna, cu un feedback pozitiv din partea celor care au ajuns la standul nostru“, a spus Cabio Investment.

Tot din Cluj, Evozon Systems a prezentat portofoliul cu servicii de gaming development si testare de jocuri pe platforme mobile, dar si ce inseamna designul in gaming si cum ar trebui sa arate arta 3D. „Ramanem cu o impresie post-MWC foarte buna. Din punctul nostru de vedere a fost cea mai buna editie a acestui eveniment. Mai mult, MWC ne-a dat posibilitatea de a gasi noi parteneri si ne-a permis sa vedem care sunt ultimele tendinte in domeniul mobile. Pe perioada evenimentului, pentru noi, s-a decis continuarea unui parteneriat cu o firma de distributie de jocuri pentru copii, cu sediul in Israel, iar in acest moment exista mai multe discutii care se pot materializa in parteneriate“, au rezumat experienta de la MWC reprezentantii companiei.

Softech a adus in Barcelona produsele Productis – solutie pentru controlul productiei si trasabilitatii unitatilor de prelucare si procesare produse alimentare si iSpeedCam – sistem de alerte privind siguranta rutiera pentru utilizatorii de smartphone. „Delegatia noastra a reusit sa parcurga pasii premergatori lansarii upotentialenor  parteneriate cu companii specializate din Europa. Am avut, totodata, sansa de a testa live cateva dintre cele mai noi inovatii in domeniul tehnologiei“, a explicat Softech. Pentru compania Zynk Software, specializata in servicii de dezvoltare aplicatii web si mobile, editia din 2016 a MWC a fost o oportunitate foarte buna pentru a-si prezenta serviciile de dezvoltare software pe piata internationala. „Pe durata evenimentului am avut zeci de intalniri si cel putin trei parteneriate au potentialul de a se concretiza in perioada urmatoare. Scopul prezentei noastre a fost atat concentrat pe crearea de noi parteneriate, cat si pe adaptarea strategiei de marketing la cerintelei pietei. Ne-am atins obiectivele“, au explicat reprezentantii companiei Zynk Software.

Craiova a fost reprezentata de IT Six Global Services, care a dezvoltat soluţii pentru domenii precum FinTech, Life Sciences si Hybrid Cloud. „Dupa un asa eveniment ne declaram incantati de ceea ce am reusit. Prezenta constanta a Romaniei cu standul national la MWC asigura un interes sporit in servicii si solutii prezentate de firmele romanesti si un flux din ce in ce mai mare de vizitatori straini la standul acesta. Noi am avut circa 15 vizitatori noi in fiecare zi, la care se adauga vizitatori care au revenit in urma contactelor stabilite la editii anterioare“, a explicat compania.

Din Sibiu, Ropardo a prezentat la MWC 2016 produsele ZivaCare pentru monitorizarea sanatatii si iFinance destinata mediului business. „In momentul acesta avem cel putin 10 discutii avansate cu companii din industrii diferite si in care aplicatiile noastre isi gasesc aplicabilitate. in perioada urmatoare numarul va creste ca urmare a discutiilor de follow-up. Plusul expunerii intr-un eveniment de anvergura MWC este o consolidare a relatiei cu posibilii parteneri si crearea de noi oportunitati de colaborare“, a declarat Ropardo.

Din Vest a fost prezenta din Timisoara compania Eta Automatizari Industriale, cu aplicatiile FliGo (destinata monitorizarii unei masini in trafic si pentru care are deja cateva zeci de mii de clienti printre transportatori) si SafeFleet (un gadget care se instaleaza in masini si furnizeaza date despre consum, pozitia prin GPS sau poate oferi soferului un buton de panica, in cazul unei probleme majore). „Noi ne-am concentrat pe discutii in detaliu cu vizitatorii si am reusit sa construim bazele semnarii a doua parteneriate importante. Vizitatorii au fost placut impresionati de aplicatia FliGo si de solutia de telematica SafeFleet Portal. Am vazut si la MWC 2016 ca un astfel de eveniment reprezinta o ocazie excelenta pentru a ne promova produsele si serviciile la nivel international“, au rezumat experienta din Barcelona reprezentantii Eta Automatizari Industriale.

Tot din Timisoara au fost si Infobest Romania cu MixMe (Dressing Virtual prin care cumparatorii online de haine reusesc sa monitorizeze produsele pe care le au si cele cu care ar vrea sa isi completeze garderoba), QuickSport, Praiser si Weight Observer. „in cadrul evenimentului am avut ocazia sa intalnim parteneri actuali, dar si parteneri noi, sa prezentam serviciile si produsele oferite, precum si sa intalnim noi oportunitati de dezvoltare. Fluxul de vizitatori a fost considerabil, iar un interes crescut a fost nuantat pe partea serviciilor de outsourcing oferite de compania noastra, dar si pentru noul proiect Infobest aplicatia pentru iubitorii de fashion StylishCircle“, a explicat Infobest Romania.

M&M Medianet SRL si-a prezentat cele opt platforme pe care le are in portofoliu: iQboard, Book&Meet, Meeting Room Management, Mob-IO, Mobile Reporting Platform, MobTaxi, White Label Taxi si una destinata vizualizarii bazelor mari de date. „Odata cu MWC 2016 am avut o crestere a intalnirilor cu posibili parteneri din Orientul Mijlociu si Asia, din care am aminti companii din Egipt, Arabia Saudita, Iran si Singapore. Noi suntem un grup orientat pe dezvoltare de produse si platforme proprii, nu pe outsourcing, posibilele parteneriate axandu-se pe reprezentare la nivel regional pentru unele dintre platformele noastre“, a detaliat M&M Medianet SRL.