Pe vremuri, cand nu exista net-ul, era destul de complicat sa-ti faci cunoscuta afacerea fara sa scoti bani din portofel. Astazi insa ai la dispozitie mai multe unelte care lucreaza in folosul tau.

1. Google Places

Iata ceva care te ajuta sa fii gasit mai usor in cautarile pe Google si sa apari pe Google Maps. Tot ce trebuie sa faci este sa completezi un formular si sa te inregistrezi. Apoi stai comod si astepti confirmarea, care poate veni telefonic sau prin posta clasica.

Yahoo! are, de asemenea, o baza de date a afacerilor numita Yahoo! Local, care e grauita, iar Bing vine tot cu un serviciu asemanator. 

2. Social media

Un termen la moda, pe care toti ti-l sugereaza atunci cand vrei sa iti dezvolti afacerea. Facebook, spre exemplu, nu e doar o modalitate prin care sa te faci cunoscut. Poti pune oferte speciale pe pagina ta de Facebook si ar fi indicat sa comunici si pe Twitter cu clientii tai. Dar si LinkedIn iti vine in ajutor, atat pentru conexiuni personale, cat si la nivel de business.

3. Blog

E o modalitate directa de a lua legatura cu clientii. Totul e sa te tii de treaba si sa postezi mesaje cat se poate de des. Daca nu, n-ai facut nimic.

4. Continut multimedia pe YouTube sau Flickr

YouTube iti permite sa distribui pe gratis videoclipuri promotionale. Numai ca, daca vrei sa reusesti, trebuie sa le arati oamenilor ceva interesant si in acelasi timp relevant pentru business-ul tau. La fel stau lucrurile si cu Flickr. Aici poti urca toate pozele care crezi ca ti-ar asigura succesul.

5. SEO (Search engine optimization)

Tehnica aceasta nu poate fi subestimata intr-o lume in care mereu avem ceva de cautat pe Google. Deci... cauta si tu informatii relevante despre cum functioneaza SEO, acest truc care te ajuta sa ai trafic pe site printr-o pozitionare buna in rezultatele cautarilor pe Google sau Yahoo!.

6. Comunicate de presa

De fiecare data cand firma ta face ceva ce crezi ca s-ar regasi in jurnalele televiziunilor, la radiouri sau prin ziare, scrie un comunicat de presa. Exista multe site-uri care se ocupa cu distribuirea acestora catre jurnalisti, pe gratis.

7. Intra intr-o comunitate online si implica-te

Indiferent in ce domeniu activeaza firma , gasesti pe net comunitati ale specialistilor. Dupa ce te-ai inscris, fa in asa fel incat sa contribui cu informatie relevanta. Daca alegi un forum, nu-i obosi pe ceilalti cu reclame la afacerea ta. Mult mai elegant e sa ai un link la semnatura sau sa aduci vorba de business atunci cand contextul o cere. Nu bombarda pe nimeni cu informatii irelevante.

Sursa: BusinessInsider