Agentia de marketing online Today’s prezinta o scurta analiza a ceea ce se intampla pe Internet cand oamenii se preocupa de cum sa celebreze cat mai bine ziua iubirii, Valentine’s Day. La inceputul anului, Today’s informa ca tendinta generala este spre o crestere tot mai mare a consumului de informatii si a documentarii prin dispozitive mobile. Trendul acesta s-a pastrat si pentru ziua de 14 februarie.

Cand vine vorba de cei mai cautati termeni pe motorul de cautare Google, lista acestora incepe in felul urmator: cadouri pentru el sau cadouri pentru ea si continua astfel cadouri ziua indragostitilor, cadouri pentru iubit, cadouri pentru iubita, cadouri personalizate, cadouri ziua indragostitilor pentru el si cadouri ziua indragostitilor pentru ea. in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, popularitatea dispozitivelor mobile - cele mai populare fiind smartphone-urile - a crescut cu pana la 14%.

Agentia Today’s a observat o crestere a cautarilor pentru cadou pentru ea, de la aproximativ 124.000 in 2015 la aproape 135.000 in 2016. in ceea ce priveste cautarea cadou pentru el, aici diferenta este similara, doar ca volumul total se apropie de 120.000 de cautari. Este interesant un alt aspect al cautarii online: barbatii se bazeaza mai mult pe Internet pentru a gasi cadoul potrivit, in timp ce femeile prefera shopping clasic, prin magazine. Cand vine vorba de promovare prin anunturi platite pe motorul de cautare Google, costul per click incepe de la 0,87 lei pana la 1,47 lei.

Conform datelor Google Trends, Today's a remarcat ca tendintele de interes general pentru cadouri au anual cateva varfuri. Cel mai mare este in luna decembrie, urmata de februarie, iar pe locul trei este martie. Acestea doua din urma sunt foarte bune pentru florariile online, cautarile online crescand foarte mult. Cele mai putine cautari referitoare la cadouri sunt in lunile mai - iunie. Analizand aceleasi statistici, analiza Today’s mai arata ca in ultimii 10 ani, intre 2005 - 2015 cautarea generala „cadouri" pe Google a inregistrat o scadere de aproximativ 30-40%. Totusi, cautarile specifice de tip „cadouri pentru ea“ sau „cadouri personalizate“ inregistreaza o crestere. Acest detaliu releva cum se schimba comportamentul de cautare in mediul online, utilizatorii devenind din ce in ce mai „nisati“ si mai siguri de ceea ce vor sa cumpere si despre ce vor sa se informeze.