Fiecare dintre cele doua echipe romanesti a castigat $10.000.

Romania are doua proiecte castigatoare la Intel RealSense App Challenge, competitie mondiala din domeniul computingului perceptual, menita sa schimbe modul in care oamenii interactioneaza cu tehnologia. Cele doua proiecte sunt "Drill Sergeant Simulator", aplicatie prin care utilizatorul are posibilitatea sa antreneze soldatii virtuali din subordine prin interactiune naturala, si "MoodFlux", un player audio prin care poate fi controlat playlistul cu ajutorul gesturilor mainii. Ambele echipe au obtinut locul doi si premii in valoare de 10.000 de dolari fiecare. 

7.000 de proiecte au fost inscrise in competitia globala, din 37 de tari. Din Europa, alaturi de  Romania au mai castigat doar echipe din Germania, Marea Britanie si Ucraina.

Anuntata anul trecut la Computex Taiwan de presedintele Intel, Renee James, Intel RealSense App Challenge a pus in concurs premii totale in valoare de 1 milion de dolari. Concursul a fost structurat pe cinci categorii: Gaming & play; Aplicatii de tip edutainment; Interactiune naturala; Colaborare/creatie; Open innovation.

Cu ajutorul camerei 3D Intel RealSense, participantii la Intel RealSense App Challenge au dezvoltat aplicatii pentru recunoastere faciala, urmarirea mainii si a degetului, recunoastere verbala, realitate augmentata. 

Mai multe informatii despre competitia mondiala, Intel® RealSense App Challenge puteti citi aici: Intel RealSense App Challenge.

 

"Drill Sergeant Simulator" – redefineste granitele interactiunii dintre om si computer

Creata de echipa Badrobot, formata din Silviu-Tudor Serban si Andrei Nistor, aplicatia interactiva Drill Sergeant Simulator a fost dezvoltata de cei doi de la zero pentru Intel RealSense App Challenge si s-a materializat in forma unui joc imersiv. Este un concept original, care le apartine in totalitate.

Silviu si Andrei sunt castigatori la categoria Gaming, luand premiul al doilea in valoare de 10.000 de dolari. Au varsta de 27 de ani si sunt originari din Hunedoara, locuind acum in Bucuresti, respectiv in Timisoara. Cei doi manifesta un puternic entuziasm pentru inovatia in industria software si sunt specialisti in Computer Vision, Software Design, Artificial Intelligence si Digital Entertainment. Scopul proiectului a fost sa redefineasca granitele interactiunii dintre om si computer. Cu ajutorul camerei 3D Intel RealSense, au creat un mediu virtual reactiv, in care subiectii de pe ecran raspund la comenzile vocale ale jucatorului si pot percepe starea de spirit sau gesturile acestuia.

"Am fost incantati sa aflam ca suntem castigatori la Intel® RealSense™ App Challenge. Este o confirmare a calitatii muncii noastre. Pasul urmator este sa publicam aceasta aplicatie in piata si sa continuam inovatia in acest sector al aplicatiilor imersive", a spus Silviu-Tudor Serban.

"Jocurile video au fost dintotdeauna pasiunea mea. Sa am ocazia sa pot dezvolta un astfel de joc este un vis devenit realitate", a declarat Andrei Nistor.

Drill Sergeant Simulator combina mai multe tipuri de input, pe care le proiecteaza in mediul virtual: gesturile mainii jucatorului, comenzile vocale (de tip interogativ sau imperativ), gesturile si emotiile fetei (bucurie, suparare etc).

Actiunea jocului se desfasoara intr-o cazarma, unde este cantonat avatarul jucatorului, sergentul, care are misiunea de a-si pregati trupele pentru lupta. In viitorul apropiat, spatiul virtual va cuprinde o intreaga baza militara.

Interfata jocului este de tip “1st person”, asta insemnand ca jucatorul vede lumea prin ochii sergentului, iar in functie de gesturile facute de jucator, sergentul reactioneaza in aplicatie. Gesturile mainii permit interactiunea atat cu obiecte din joc, cum ar fi paturile, intrerupatoarele, radio-ul, cat si cu soldatii, intr-o maniera disciplinara. Sergentul poate da comenzi soldatilor care au un efect benefic in pregatirea acestora. Comenzi precum "executa 30 de flotari", “fa paturile tuturor” duc la o crestere a nivelului de pregatire fizica si disciplina.

Fiecare membru al plutonului este inzestrat cu inteligenta artificiala, avand personalitate, nume si propriul mod de a raspunde la intrebari, cum ar fi “care este porecla ta?”. Complementar, a fost implementata si o inteligenta de grup care permite soldatilor sa cante, alaturi de sergentul lor, o serie de cantece militaresti. Soldatii percep si reactioneaza la starea emotionala a jucatorului, stare transmisa prin expresia fetei. De exemplu, daca sergentul are o stare de spirit buna, aceasta se reflecta si in atitudinea soldatului. Un demo poate fi urmarit aici.

 

"MoodFlux", aplicatia care schimba modul prin care oamenii interactioneaza cu muzica

Aplicatie castigatoare la categoria "Natural interaction", MoodFlux a fost dezvoltata de Claudiu Cretu (37 de ani), Calin Mihalceanu (27 ani), Alex Marinescu (25 ani), David Lapsanschi (23 ani) si Miklós Albert (24 ani). Toti membrii echipei Evozon MoodFlux sunt din Cluj si lucreaza ca ingineri software, patru dintre ei avand background de programator si unul de designer grafic.

Aplicatia MoodFlux reprezinta urmatorul pas in evolutia modului in care oamenii interactioneaza cu muzica lor, fie ea de pe PC sau orice alt dispozitiv. In forma cea mai simpla, MoodFlux, are toate caracteristicile unui player audio, dar se deosebeste de restul prin felul in care utilizatorul interactioneaza cu aplicatia si prin felul in care isi poate gestiona colectia de melodii.

”Intel® RealSense™ App Challenge a fost oportunitatea perfecta de a pune impreuna o echipa de oameni cu o pasiune comuna pentru dispozitive de ultima generatie. Am facut sesiuni de brainstorming si rezultatul perfect, din perspectiva noastra, a fost MoodFlux. Am lucrat toti in fiecare noapte in ultimele doua saptamani ale concursului, facand abstractie de oboseala si de alti factori externi. Am putut face asta fara nici un regret pentru ca ne-am implicat trup si suflet in proiect si tot ceea ce faceam era pentru ca ne place. Ne-am aruncat fiecare cate o bucata din personalitate in MoodFlux si nu puteam face asta fara aceasta competitie”, spune David Lapsanschi.

Navigarea prin interfata, controlul si gestionarea pieselor din colectie, se pot realiza foarte usor folosind gesturi simple, in aer, fara mouse sau tastatura. Cu ajutorul camerei 3D Intel RealSense, MoodFlux interpreteaza daca starea de spirit a utilizatorului e pozitiva sau nu, in timp ce asculta muzica, si genereaza secventa de melodii in functie de datele colectate. Astfel, daca MoodFlux "simte" ca piesa cantata nu e pe gustul tau sau esti trist, o va schimba cu ceva mai corespunzator care sa te binedispuna.

"Acest premiu reprezinta pentru noi o validare importanta atat pe plan personal cat si profesional. Ne-am demonstrat noua insine, dar si celor din jur, faptul ca se pot realiza lucruri frumoase pornind de la idei traznite si indraznete atata timp cat suntem toti pe aceeasi lungime de unda si lucram din placere. Ne-am atasat mult de idee si vrem sa creem ceva pentru oamenii care iubesc ceea ce iubim si noi", a declarat Calin Mihalceanu. 

Castigatorii editiei din acest an ai Intel® RealSense App sunt dezvoltatorul brazilian Alexandre Ribeiro da Silva – a obtinut 100.000 de dolari cu aplicatia sa “Seed” -, si canadianul David Schnare – a castigat 50.000 de dolari pentru “OrthoSense”, aplicatie medical profesionala pentru a monitoriza de la distanta recuperarea pacientilor. 

Share articol: