Stereotipurile culturale asociaza anumite tari cu unele produse. De exemplu, cand spunem Japonia ne gandim la electronice, iar Germania este asociata cu berea. In realitate insa, oamenii cauta pe Google cu totul altceva in aceste tari.

Site-ul de estimare a costurilor Fixr.com a realizat o harta a lumii care arata care sunt cele mai cautate produse si servicii in fiecare tara, scrie The Independent.

Pentru studiu, a fost folosita formula de autocompletare in Google "cat costa x...(in ...)"

Nu este o cercetare cu adevarat stiintifica, pentru ca aceasta formula ofera rezultate diferite, in functie de istoricul cautarilor, de timp si de loc. Rezultatele spun insa multe despre modul in care este perceputa fiecare tara in parte.

Datele obtinute sunt surprinzatoare. Astfel, oamenii vor sa stie cat costa o prostituata in Brazilia sau un zbor cu un MIG in Rusia.

In Coreea de Sud este de mare interes costul rinoplastiei, iar in Australia pretul fertilizarii in vitro. Romania se remarca la un capitol neasteptat - utilizatorii vor sa stie cat costa locuintele de la noi.