Poate cel mai mare motor al publicitatii online in ultimii 10 ani a fost Google, fiind totodata si cel mai popular motor de cautare. De anul acesta, Google a implementat o schimbare importanta, care afecteaza, in primul rand, zona reclamelor din partea dreapta. Agentia de marketing online Today’s prezinta cele mai importante detalii despre schimbarea de care ar trebui sa tina cont companiile care se promoveaza prin intermediul acestui instrument online.

Schimbarea care afecteaza afişarea reclamelor pe Google presupune ca de la 11 anunţuri prezente pana acum, numarul acestora scade. Sunt trei anunţuri platite in partea de sus a paginii, in care sunt afisate rezultatele si alte trei sunt in partea de jos. Pe nisele foarte competitive şi cu multi advertiseri vor fi afisate pana la patru anunturi in partea de sus si alte trei in partea de jos. Noua abordare va aduce un castig de vizibilitate advertiserilor de pe pozitiile a treia si a patra, cea din urma ajungand sa ocupe locul pe care, in trecut, erau rezultatele organice de prima pozitie. Datele colectate de WordStream arata ca rata click-urilor pentru anunturile de pe a treia pozitie a crescut cu pana la 15%.

Schimbarea prin care trece Google vine ca urmare a cresterii popularitatii dispozitivelor mobile. Anunturile din partea dreapta erau afisate doar pe desktop, dar noul mod de distributie este unitar intre web si mobile.

Agentia Today's estimeaza ca actualizarea, desi doar una „cosmetica“ in aparenta, va avea un impact foarte mare asupra agenţilor de publicitate care folosesc sistemul de reclame platite prin Google Search. Prin aceasta noua strategie de afisare a reclamelor, concurenta intre advertiseri va creste si, odata cu ea, este posibil sa creasca si costul per click cu 5 pana la 10%. Google a testat acest mod de dispunere inca de anul trecut, insa implementarea oficiala a fost realizata abia in februarie 2016.

Efectele pe care le va produce schimbarea afisarii reclamelor in Search

Primele rezultate sunt acum mult mai vizibile, astfel ca o buna parte din traficul care in trecut s-ar fi dus catre rezultatele afisate in dreapta va fi directionat catre primele rezultate (primele trei-patru pozitii). Advertiserii care afiseaza anunturi platite in pozitii de top vor observa o crestere a ratei de click si o crestere a traficului.

Totusi, pozitiile apropiate de baza paginii vor inregistra, cel mai probabil, o rata de click mult mai mica decat anunturile text din partea dreapta. Acestea erau vizibile inca de la inceput, iar acum este necesara o derulare a paginii de catre utilizator. sansa ca un vizitator sa ajunga la baza se reduce, daca primele rezultate ofera ceea ce cauta.

Mai mult, anunturile care apar pe primele pozitii in Google nu sunt intotdeauna ale advertiserilor care platesc cel mai mult pe click. Relevanta joaca un rol foarte important atunci cand sistemul decide cum sa plaseze anunturile. Astfel, advertiserii intra intr-o licitatie unde este important cine plateste mai mult, dar si cine are cel mai relevant continut si cel mai atragator mesaj. Today’s preconizeaza o crestere a nevoii companiilor de a lucra sau de a se consulta cu agentii specializate in reclame AdWords pentru a optimiza costurile.

In final, Today’s se asteapta ca, in curand, Google sa foloseasca spatiul ramas liber pe desktop in partea dreapta pentru alte tipuri de rezultate, unele dintre ele putand fi reclame. De exemplu, in Marea Britanie si Statele Unite ale Americii apar de foarte mult timp rezultate cu recenzii de produse ca o galerie mica, fiind, de fapt, reclame platite. in Romania, pot fi observate in aceeasi zona rezultate din Maps (serviciu Google), Wikipedia, IMDB sau alte site-uri, in functie de cautarea efectuata.