RTB House are peste trei ani de experienta pe piata promovarii online si a reusit in acest timp sa creasca de la nivelul de startup la a fi un furnizor global de tehnologie specializat in dezvoltarea propriilor instrumente pentru cumpararea de spatiu publicitar si afisarea de bannere in modelul de licitare in timp real (RTB). in Romania este deja un partener de incredere al multor companii care activeaza in zona e-commerce, avand 71 de campanii active in acest moment pentru clienti mari si medii. Daniel Surmacz, director de operatiuni pentru RTB House, prezinta cateva dintre strategiile prin care compania a ajuns la nivelul la care se regaseste in prezent, dar si ce planuri are pentru 2016.

RTB House a fost fondata in 2012. Cum a fost posibil, in aproximativ trei ani, sa ajungeti la o asa rata a cresterii?

RTB House este una dintre putinele companii specializate pe tehnologii de publicitate, care si-a dezvoltat propria platforma pentru a cumpara spatiu de promovare folosind modelul RTB. Aceasta a fost prima noastra reusita, dar nu insemna si ca vom ajunge astfel la un succes global.

Am reusit pentru ca am avut intotdeauna convingerea ca numai o combinatie de tehnologie foarte buna, asistenta pentru clienti si solutii adaptate nevoilor fiecarui client ne va ajuta sa ajungem in top. Asa ca am venit cu idei inovatoare pentru scenarii de retargetare, gandite pentru clienti cu obiective pe termen scurt, mediu si lung. Acest lucru a reprezentat diferenta. in timp ce competitorii nostri ofera solutii standard, noi ne-am concentrat pe oferirea unui motor eficient si personalizabil pentru a interactiona cu audienta. Oferim, de exemplu, posibilitatea de a ajunge la acei clienti din Romania care au cumparat in urma cu trei luni un televizor si ulterior au cautat un sistem home cinema, dar nu au realizat o comanda. Este acel factor diferentiator pe care cei care gestioneaza campaniile de performance il cauta si de care au nevoie, iar dupa trei ani pe piata vedem ca acesta este atuul nostru si ne ajuta sa avem succes.

Cum a fost 2015 din punct de vedere al afacerilor?

Din punct de vedere financiar, a fost un an de crestere. Veniturile noastre au fost cu 80% mai mari in decembrie 2015 fata de aceeasi perioada a anului precedent. Am crezut de la inceput ca putem raspunde la cresterea nevoii de promovare programatica nu doar in Europa, ci la nivel global, astfel ca imediat ce am ajuns in punctul de break-even am reinvestit veniturile noastre in extindere. Despre asta a fost vorba, pentru RTB House, in 2015.

Compania a evoluat rapid de la o afacere europeana locala intr-o companie globala, punand accentul pe dezvoltarea structurilor de vanzari in noi piete, cum ar fi Indonezia, Malaezia, Thailanda, Brazilia, Mexic, Chile si Argentina. Nu am omis nici cresterea noastra organica in Europa si anul trecut am deschis o sucursala in Moscova, un centru de client service in Praga si ne-am consolidat structurile de vanzari din Turcia, Grecia si tarile Baltice.

Care au fost cele mai mari provocari ale pietei in 2015?

Eforturile noastre s-au concentrat pe crearea de structuri de vanzari in noile regiuni in care am debutat, astfel incat provocarile cu care ne-am confruntat au fost mai degraba de contextualizarea solutiilor, de intelegerea pietelor si de recrutarea talentelor locale. intelegerea noastra asupra acestui domeniu de activitate presupune ca experienta bogata in afaceri, acumulata in companiile locale si globale, ne va permite sa cream o stransa cooperare cu clientii de publicitate si sa ne intarim pozitia in fiecare regiune. Astfel, anul 2015 a fost unul dedicat identificarii si angajarii oamenilor potriviti planurilor noastre.

in ultimele 12 luni am angajat manageri cu experienta si ne-am marit echipa cu aproximativ 40% fata de 2014. Cresterea noastra inseamna, de asemenea, consolidarea dezvoltarii si expertizei echipei noastre, iar in acest sens am angajat treptat specialisti in baze de date, deoarece creste tot mai mult volumul de informatii si acesta necesita solutii care sa functioneze la scara globala. Acest lucru duce si la o crestere a numarului de centre de date, adica in Singapore si Miami, asa ca am crescut, de asemenea, echipele tehnice de intretinere a acestora.

Care sunt planurile RTB House pentru 2016?

Planurile noastre sunt impartite in doua categorii: extinderea afacerii si dezvoltarea echipei. Acesta va fi un an de dezvoltare a afacerilor si ne dorim o extindere a prezentei globale spre piete precum Statele Unite ale Americii, Japonia, Coreea de Sud si Australia. in februarie, RTB House va fi prezenta la cea mai mare expozitie de e-commerce din Tokyo, precum si la alte evenimente din Asia si regiunile Pacificului. La nivel intern, vom face pasii necesari pentru a sprijini dezvoltarea angajatilor nostri si a echipelor. Pot spune ca suntem abia in fazele timpurii ale construirii acestei afaceri si inca mai avem multe de facut.

Cum trebuie sa fie viziunea de dezvoltare a unui produs in acest domeniu?

Eficacitatea este pilonul principal al afacerii noastre. Acesta este motivul pentru care investim in tehnologie, algoritmi si dezvoltarea acestora, strategie care ne ajuta sa ne indeplinim planul de a fi numarul unu pe piata. De asemenea, ne vom extinde treptat accesul spatii publicitare si publisheri de cea mai buna calitate. Pentru a realiza acest lucru incheiem tot mai multe colaborari cu publisheri importanti din intreaga lume. Punerea in practica a acestui plan este sustinuta de cresterea continua a echipei de dezvoltare.