2015 a fost declarat, la nivel global, anul super-tehnologiei de cinema, dupa ce IMAX si 4DX au cunoscut o dezvoltare fara precedent in lume. Iar Cinema City Romania nu s-a lasat mai prejos, continuand sa imbogateasca experienta cinematografica oferita iubitorilor de film, adaugand in portofoliu, alaturi de sala T IMAX din AFI Palace Cotroceni, si doua sali 4DX – in Bucuresti (Mega Mall) si Constanta (City Park Mall).

„In 2015, am pus accent pe experienta cinematografica totala si ne-am propus ca, in mai multe sali, spectatorii sa devina parte din actiune si sa traiasca intens intreaga proiectie. Eforturile de a aduce tehnologia mai aproape de oameni ne-au fost rasplatite din plin, foarte multi iubitori de cinema alegand sa vada peliculele preferate in IMAX sau 4DX. Iar 2016 se anunta a fi un an si mai spectaculos, cu un numar si mai mare de filme care vor putea fi urmarite in aceste formate speciale”, a declarat Ioana Ionescu, Marketing Manager Cinema City Romania.

Dupa ce a ajuns la cifra de 1.000 de ecrane in intreaga lume, IMAX continua trendul ascendent si in 2016, printr-o noua campanie de imagine denumita „ImaxMovies”, care se concentreaza pe conexiunea emotionala pe care o au spectatorii cu mersul la cinema. Toate componentele creative ale campaniei spun povestea IMAX – o companie care iubeste filmele, pentru oameni care iubesc filmele. IMAX reprezinta experienta cinematografica suprema, fiind rezultatul pasiunii si implicarii fondatorilor din anii ’70, care continua si in zilele noastre. Este expresia absoluta a dragostei, pasiunii si obsesiei pentru filme.

Alaturi de IMAX, o noua tehnologie a luat avant in ultimii cativa ani: formatul 4DX – o experienta cinematografica revolutionara care activeaza toate cele cinci simturi. Sala 4DX este dotata cu scaune high-tech mobile si efecte speciale care includ vant, ceata, fulgere, baloane de sapun, apa, ploaie si mirosuri, disponibile atat pentru filmele 2D, cat si pentru cele 3D. Aceste efecte sunt perfect sincronizate cu actiunea de pe ecran, dand nastere unei experiente cinematografe memorabile, care face trecerea de la a “vedea” un film la a “trai” un film. La nivel global, in 2015, aproape 12 milioane de cinefili au vazut filmele dorite in 4DX, ceea ce a transformat respectiva tehnologie intr-un motor de incasari de box office, de peste 180 de milioane de dolari.

„Marimea nu conteaza – decat cand e vorba de un ecran IMAX” a spus Yoda candva, intr-o galaxie foarte, foarte indepartata. „Star Wars: Trezirea Fortei”, lansat in decembrie in cinematografele din aproape intreaga lume, a stabilit un record de vanzari de bilete pentru weekendul premierei, cu incasari in valoare de 517 milioane de dolari, urmat de multiple alte recorduri care se adauga inca zi dupa zi și incasari globale care au ajuns deja la 1,73 miliarde de dolari, conform forbes.com.

Cei mai multi dintre cinefili – tendinta valabila si in Romania – au ales sa vada al saptelea episod al seriei pe ecranul enorm si curbat IMAX, unde imaginile iti taie rasuflarea, sunetul zguduie pamantul, iar imersia e totala, spectatorul devenind parte din actiune. Producatorii filmului au filmat anumite scene cu camera IMAX si au pregatit pelicula special pentru a fi vizionata in acest format, despre care regizorul J.J. Abrams spune ca este „cea mai tare experienta cinematografica pentru fanii Star Wars”.

Asteptarile le-au fost rasplatite din plin, pentru ca noul „Star Wars” a depasit, in primele trei saptamani dupa lansare, un record global de audienta la IMAX, incasarile fiind de 179 de milioane de dolari, conform forbes.com. Mai mult, si acum, la peste trei saptamani de la premiera internationala, filmul este in continuare vizionat full house in format IMAX. si cine sa fie mai potrivit sa impartaseasca aceasta experienta unica, de pe cel mai maret ecran din galaxie, decat fanii din toata lumea, intr-un featurette dedicat, realizat de IMAX