Conducerea retelei sociale va introduce un nou buton, downvote, care este deja testat in Statele Unite, la 5% dintre utilizatorii Android.

Prin acest buton, utilizatorii vor putea marca anumite comentarii pe care le considera nepotrivite, care apar pe paginile publice.

Noul buton va ajuta reprezentantii Facebook sa observe care sunt mesajele care ii deranjeaza pe altii. Va fi practic un feedback dat de utilizatori pentru comentariilor care apar pe paginile publice.

Optiunea nu va fi insa disponibila si pentru grupuri sau paginile de fani (de tipul public figure).

Butonul va ajuta inclusiv la marcarea unor mesaje cu calificativul „fake news”, pentru ca utilizatorul poate mentiona ce anume l-a deranjat. Astfel, va putea nota daca respectivul comentariu este ofensator, off topic sau induce in eroare cititorul.

Comentariul care va fi marcat cu downvote nu va disparea, dar va fi ascuns pentru utilizatorul care i-a dat aceasta optiune.

Nimeni nu va putea vedea cate actiuni „downvote” au fost inregistrate pe un comentariu, pentru ca acestea nu vor fi publice.

Conducerea Facebook spune ca butonul nu este mult-asteptatul „dislike”, pe care inca il are in vedere, ci va semana cu un buton similar de la Reddit.