Mai multe documente interne din cadrul companiei Facebook publicate de un membru al Parlamentului britanic au scos la iveală un plan secret al conducerii Facebook: Mark Zuckerberg și Sheryl Sandberg, COO la Facebook, au dezvoltat un produs destinat să îi convingă pe utilizatori să dezvăluie cât mai multe informații personale cu putință, prin intermediul terților.

Acest model era vândut utilizatorilor drept o cale mai ușoară de a construi un profil mai fidel preferințelor, însă în paralel era folosit pentru a ajuta la targetarea mai ușoară a reclamelor.

Întregul proces era denumit în mailurile interne ale Facebook drept o „reciprocitate”, așa cum reiese chiar din discuțiile celor doi:

„Reciprocitatea completă înseamnă că aplicațiile trebuie să ofere utilizatorului opțiunea de a împărtăși tot conținutul de pe rețeaua socială prin intermediul lor. Uneori, cea mai bună cale de a-i convinge pe oameni să împărtășească ceva este ca un developer să dezvolte o aplicație sau o rețea de conținut, iar Facebook să aibă acces la ea”, scria chiar Mark Zuckerberg într-un email.

„Îmi place această reciprocitate completă”, a fost răspunsul lui Sandberg, tot printr-un email, așa cum reiese din documentele companiei Six4Three care a lucrat cu Facebook și care este implicată într-un proces în instanță tocmai pentru modul în care a manipulat datele personale.

Facebook nu a negat faptul că aceste mailuri nu sunt reale, ci a susținut doar că sunt scoase din context și arată doar o parte din întreaga imagine.

În plus, Facebook susține că și-a schimbat multe din aceste politici privind datele personale ale utilizatorilor încă din 2015. Compania se mai apără susținând că niciodată nu a vândut datele utilizatorilor, acestea fiind publice oricum.