Conform unor noi propuneri legislative pe care Comisia Europeana le are in vedere, platformele online ar putea fi obligate sa ceara aprobarea utilizatorilor inainte de a directiona spre ei publicitate targetata, scrie Daily Mail.

Desigur, acest lucru le poate provoca serioase pierderi financiare, pentru ca va afecta relatia dintre platforme si companiile care cumpara publicitate online.

In prezent, utilizatorii pot scapa de reclamele de pe Internat doar daca activeaza in mod special aceasta optiune. Noile legi ar putea schimba acest lucru, astfel incat utilizatorii sa nu mai vada automat reclamele, ci doar daca accepta asta. Prin urmare, browserele si site-urile ar putea fi obligate sa le ceara acordul inainte de le afisa reclame targetate conform istoricului lor de activitate online.

Aceste proiecte de legi sunt menite sa intareasca siguranta datelor personale, confidentialitatea utilizatorilor si a actiunilor online ale acestora.

Companiile care ar avea cel mai mult de pierdut daca se vor vota aceste legi sunt Facebook, Google, WhatsApp si Skype, care se bazeaza foarte mult pe publicitatea online targetata.