Saptamana trecuta, Facebook a publicat multe date despre interesele utilizatorilor ca parte a unei noi unelte numita Optimizarea Audientei. Pentru prima data a dezvaluit nu numai ca a dezvaluit sutele de mii de categorii in care sunt imparatiti utilizatorii de Facebook, dar si numarul de oameni care apartin fiecareia.

Iata cum functioneaza: unelta permite oricarui manager de pagina oficiala sa identifice "Audienta preferata" pentru o postare cautand si selectand interesele relevante pentru poveste. Pentru a se asigura ca aceste interese nu reprezinta doar o nisa si nici nu sunt prea generale, Facebook completeaza automat si ofera totalul audtientei pentru fiecare - nu cumuland doar followerii unei pagini, ci totalul utilizatorilor de pe Facebook.

Aceste categorii pornesc de la cele evidente, precum Beyonce de exemplu, la altele mai speciale precum: emotii, activitati ilegale sau alte lucruri pe care oamenii nu le-ar posta pentru toata lumea.

Din moment ce categoriile de interes sunt publice, accesarea lor este destul de simpla. Cei de la The Verge au reusit sa faca o lista cu 282.002 interesa. Majoritatea intereselor sunt puse in categorii precum Oameni, Celebritati, Stiri, Divertisment. Si, desigur, gadgeturi. Fiecare interes are un numar foarte precis pentru audienta, pornind de la 0 pana la 1.466.365.990, adica numarul de oameni interesati de insusi Facebook.

Iata care sunt cele mai cautate gadgeturi pe Facebook

De asemenea, puteti vedea top 2001 interese pe Facebook aici

1 Facebook - 1,466,365,990

2 Technology - 1,318,222,270

3 Entertainment - 1,312,985,610

4 Consumer electronics - 1,214,006,340

5 Shopping and fashion - 1,193,713,720

6 Sports - 1,139,145,910

7 Social network - 1,121,276,200

8 Mobile phones - 1,087,369,660

9 Music - 1,060,002,530

10 Computers - 1,056,166,060