Mai concret, Facebook a anunțat azi că WhatsApp, care are în jur de 1.5 miliarde de utilizatori la nivel global, va începe să câștige bani din taxarea companiilor pentru mesaje, dar și din publicitate targetată.

Astfel, mesajele companiilor vor fi taxate cu prețuri care vor varia între 0.5 cenți și 9 cenți / mesaj, prețul final urmând să fie stabilit în funcție de țară, au explicat reprezentanții Facebook. 

Compania taxează deja aproximativ 100 de companii pentru transmiterea mesajelor şi va trimite şi publicitate ţintită utilizatorilor WhatsApp, prin intermediul funcţiei de stare. Printre companiile care au început să fie taxate deja se numără și giganții Uber Technologies şi Singapore Airlines.

Anunțul vine pe fondul unor tentative mai vechi ale companiei de a monetiza serviciul, tentative care s-au întețit în contextul declinului financiar din ultima vreme și a investițiilor tot mai mari pentru a proteja datele și utilizatorilor.

Schimbarea nu e, însă, atât de surprinzătoare. Matt Idema, COO-ul WhatsApp, spunea încă din ianuarie că serviciul ar urma să își schimbe modelul de business pentru a putea fi monetizat într-un fel sau altul.

Facebook a mai precizat și că utilizatorii vor putea să vadă de acum înainte timpul pe care îl petrec în fiecare zi pe WhatsApp și că vor putea opta să aleagă să primească un avertisment din aplicație atunci când depășesc un anumit număr de ore, care va putea fi setat în prealabil. De asemenea, ei vor avea posibilitatea să oprească notificările chiar și până la 8 ore. 

Gigantul american a cumpărat WhatsApp în 2014, cu 19 miliarde de dolari, excluzând datoriile, dar nu a contribuit material la rezultatele sale financiare până în acest moment. 

Această informație vine la o săptămână de la anunţarea unui profit sub aşteptări de către Facebook, însă experții spun că nu e foarte clar în acest moment ce contribuție vor avea noile venituri la inversarea declinului financiar înregistrat în ultima perioadă de gigantul american.