Gadgetul a fost una dintre vedetele targului de ceasuri Baselworld si se pregateste acum de lansarile programate in august la Londra si la Los Angeles

"Vrem sa fim pe locul doi, dupa Apple", spun oamenii din spatele Vector Watch, ceasul inteligent a carui baterie tine 30 de zile, un important avantaj in fata produselor concurente, care trebuie incarcate zilnic sau o data la doua-trei zile. "Cine ar vrea sa cumpere un ceas pe care sa-l incarce zi de zi?", le-a spus Santana celor de la ZDNet, cea mai citita publicatie de business tech din lume.

Site-ul prezinta pe larg ceasul inteligent Vector, gandit la Bucuresti. Ideea unui astfel de produs ii apartine antreprenorului Andrei Pitis, care lucreaza acum la dezvoltarea produsului alaturi de Joe Santana, fost CEO multa vreme al companiei producatoare de ceasuri Timex. Cei doi s-au intalnit in iulie anul trecut, cand Pitis a reusit sa ii demonstreze lui Santana ca ideea este curajoasa, dar poate fi pusa in practica.

In prezent, echipa de R&D se afla in Romania, in timp ce marketingul, vanzarile si managementul se fac in Marea Britanie si Statele Unite ale Americii. In prezent, 25 de oameni lucreaza la Luna si Meridian, cele doua modele ale Vector Watch.

Vector Watch se diferentiaza de alte produse din categoria sa. "Startupul a vrut sa faca un ceas adevarat, nu un ecran mic pe care il pui la incheietura mainii si il conectezi la telefon", scrie ZDNet. "Trebuie sa te uiti la el si sa spui: asta e un ceas, nu un ceas smart. Si apoi poate sa fie smart", este citat Joe Santana.

Pe langa bateria care tine 30 de zile, ceasul Vector are si alte specificatii de top, precum carcasa din otel inoxidabil si sticla minerala, si e rezistent la apa pana la 50 de metri. De design s-a ocupat Steve Jarvis, care a lucrat si la Nike Fuelband. Ceasul nu are, insa, touch si este alb-negru, pentru ca bateria sa tina mai mult. Notificarile apar pe micul display, si dispar la o rasucire a mainii.

Una dintre aplicatiile ceasului inteligent este Calendar. Practic, in interiorul cadranului ceasului apar mici linii care arata unde incepe si unde se termina o intalnire, plus ferestrele dintre acestea. Uitandu-te la ceas, vezi imediat cat de aglomerata iti este ziua.

Produsul are, de asemenea, aplicatii fitness, precum numararea de pasi sau de calorii.

Potrivit Statista, anul trecut, 89 de companii au livrat in total 6,8 milioane de ceasuri inteligente. In primul an, Santana spera ca Vector va vinde 400.000 de bucati, cam cat LG anul trecut, iar in cinci ani va fi pe locul al doilea, dupa Apple.

Publicatia mai vorbeste si despre succesul fulminant de care l-a avut Vector la Baselworld, targ in timpul caruia presa a avut doar cuvinte de lauda la adresa produsului, numindu-l "sexy", "subtil" si chiar "cea mai buna alternativa la Apple Watch".

Santana si CEO-ul Apple, Tim Cook, sunt de acord intr-o privinta, scrie ZDNet. "Ca sa convingi lumea sa poarte un produs, trebuie sa fie incredibil," spunea la un moment dat seful companiei din Cupertino.

Share articol: