Colaborarea dintre compania din Ardeal si Microsoft pare din ce in ce mai stransa. Iata cum ar arata o tableta Allview cu Windows 10

Brasovenii de la Allview par pusi pe fapte mari. Telefoanele si tabletele lansate de ei sunt tot mai bune din punct de vedere al calitatii, in timp ce pretul a ramas la un nivel acceptabil. Au inceput prin a lansa pe piata gadgeturi cu Android, dar s-au orientat ulterior si pe produse cu sistemul de operare Windows, dedicate mediului business, un salt important pentru un producator local.

Allview avea la inceputul anului trecut in Romania o cota de piata de 14 la suta, aproape de cea a Samsung, si de trei ori mai mare decat cea a Apple. Brasovenii s-au extins si in strainatate. Aproape 10% din veniturile lor provin din afara Romaniei. Sunt prezenti deja in alte 12 tari, intre care Germania, Olanda, Grecia, Slovacia si Spania.

Acestea fiind spuse, ne asteptam ca parteneriatul dintre Allview si Microsoft sa fie tot mai strans in urmatoarea perioada, iar brasovenii sa lanseze pe piata si o tableta cu viitorul Windows 10, sistem de operare care se va lansa oficial, cel mai probabil, in luna iunie a acestui an.

Pentru cei care nu vor sa astepte atat de mult, ne-am imaginat acest experiment: cum ar arata o tableta Allview cu noul Windows 10. Am instalat un preview al sistemului de operare pe o Allview Impera i10G, care vine in mod normal cu Windows 8.1.

Inainte sa va spunem concluziile noastre, trebuie sa amintim faptul ca vorbim de un preview al Windows 10, sistem de operare aflat in lucru, si inca cu destul de multe buguri.

Tableta este bine inchegata, cu spate din aluminiu. Ea primeste specificatii generoase, precum procesor in patru nucelee Intel Atom Z3735D la 1,33 GHz, 2 GB de RAM DDR 3, memorie interna de 32 GB, chipset grafic Intel HD Graphics, camere de 5MP (cu autofocus) si de 2 MP si baterie de 8.000mAh. Ea are ecran IPS de 9,7 inch, format 4:3, la rezolutia 2048x1536p, ceea ce inseamna o densitate de 263 de pixeli/inch. Allview Impera i10G exista si in varianta cu Android.

O schimbare importanta la Windows 10 este ca meniul de Start este complet. El contine meniul clasic de la Windows 7, cat si o zona pentru aplicatii, in partea dreapta. In coltul din dreapta sus al meniului exista un buton care permite extinderea meniului pe tot ecranul, un mediu care aduce mai mult cu stilul de lucru introdus de Microsoft prin Windows 8.

La prima vedere, Windows 10 a parut ca se misca greut. Daca e sa facem speculatii, de vina nu ar fi hardware-ul, ci faptul ca vorbim de o versiune a sistemului de operare inca in lucru. Am incercat sa intram in magazinul de aplicatii, pentru a descarca programe cu care sa testam gadgetul. Acesta si-a facut update abia la a opta cheie. Cu contul nostru Microsoft de test, nu am reusit sa ne conectam la magazin.

Aplicatiile care erau deja instalate s-au miscat inca destul de greu cu Windows 10, insa filmele au rulat fara nicio problema. Un lucru destul de suparator este ca, atunci can apesi pe o casura care presupune introducerea de text, tastatura nu apare automat. Trebuie sa apesi inca o data pe iconita tastaturii, situata in bara din jos. Ne-a placut in schimb faptul ca, cel putin acest preview al Windows 10 are PowerShell la indemana.

Aplicatia Internet Explorer s-a miscat bine, cu o singura rezerva: nu a incarcat videoclipurile de pe YouTube din cauza lipsei unui certificat.

Una peste alta, acest preview de Windows 10 ne-a sugerat faptul ca Microsoft este in directia buna, in ciuda bugurilor inerente pentru o versiune care inca nu este gata. Sistemul de operare pare ca va combina cu succes entertainmentul cu taskurile de la serviciu. O tableta cu Windows 10 pare sa impace, asadar, doua lumi, spre deosebire de una cu Android, destinata mai mult consumarii de continut decat crearii de rapoarte pentru munca.

Allview Impera i10G cu Windows 10 este genul de tableta pe care ne-o dorim sa o vedem in magazine si care ar reprezenta un pas inainte in pozitionarea pe piata romaneasca a companiei din Brasov. Speram ca un astfel de gadget va deveni realitate in viitorul apropiat.