Tin minte cu pasiune momentele create si orchestrate de fostii Blizzard North, cand am facut rost de Diablo I prin 1997. Totul a fost minunat realizat si nimic nu va schimba sentimentul oferit de primul Diablo.

De la primul Diablo si pana acum, s-a ajuns departe. Cu putina magie de marketing, oleaca de PR si un trailer bine pus, acum poti face istorie. Marea diferenta este ca Diablo III, nu prea mai este un joc pentru majoritatea utilizatorilor. Deja multi il iau ca pe o forma de comert virtual si nu stiu daca intentia celor de la Blizzard a fost tocmai corecta.

La noi in Romania, Diablo III se imparte intre grupurile de astfel de jucatori si cei care chiar doresc sa vada jocul ca pe o forma de arta, nu ca pe un business. Diablo II macar a avut bunul simt sa imbine afacerile cu placerile si a iesit fenomenal. Fiind jucator inflacarat al primului Diablo, scopul meu a fost sa ma delectez cu simpla experienta atmosferica. Insa Diablo III nu prea face asta.

Teoretic, noul Diablo reia povestea cu 20 de ani dupa aventura Diablo II. Totusi, ma mir cum Diablo III se considera o continuare cand este alt joc fata de ce eram obisnuit. Echipa care l-a creat este diferita, caci Blizzard North a fost desfiintat acum ceva timp si nimic nu ii va mai aduce inapoi. Asa ca stacheta preluata de catre cei de la Blizzard Irvine este una destul de importanta.

Diablo III, asteptat de milioane de oameni timp de 10 ani ofera cateva lucruri:

In primul rand, notiunea de joc complex a fost scoasa pe geam, Diablo III fiind mult mai aerisit fata de predecesori pentru ca:

  • Nu mai exista alocarea punctelor in atribute.
  • Nu mai exista alocarea punctelor in abilitati.
  • Toata gama de abilitati este mai redusa cu putine optiuni intre.
  • Itemizarea este simpla si la obiect (ca la Diablo I).
  • Dezvoltarea personajului este cat se poate de intuitiva.
  • Lumea este ceva mai condensata cu putine locuri de vizitat.

Toate aceste lucruri nu fac din Diablo III un joc mult mai bun dupa parerea mea. Acum te poti aseza frumos sa te joci fara sa iti fie frica de anumite alegeri gresite care sa iti dea tot personajul peste cap si sa fi nevoit sa o iei de la capat.

Diablo III ofera un pachet atragator de 5 clase bine definite, unice si simple de jucat. Chit ca joc Barbarian, nu trebuie sa imi fie frica de anumite impasuri oferite care nu ar fi existat daca as fi jucat sa zicem, Necromancer sau Sorceress. Ori ca ma joc Monk, ori Witch Doctor, experientele sunt la fel de antrenante. Aici cei de la Blizzard Irvine au facut alegerile corecte.

La fel, noul sistem de personalizare a abilitatilor sub forma runelor este si el aerisit. Un simplu level up iti permite sa alegi o runa care sa schimbe functionalitatea abilitatii si cu asta basta.

Nostalgicii m-ar certa si mi-ar spune ca lipsa de complexitate reflecta lenevia celor de la Blizzard. As fi fost de acord cu ei daca jocul era lipsit de orice fel de substanta, insa nu este cazul. Pentru ca desi limitarile evidente ar semnala ceva in neinregula cu jocul, tineti minte ca si Diablo I a fost la fel de bun si la fel de simplu. Si nu a fost nimic in neinregula cu asta. Sunt de parere ca desi multi fani Diablo considera noul titlu un hack and slash de next gen, Blizzard a dorit in schimb o mica intoarcere la origini si aici este unde multi gresesc in a judeca jocul asa de rapid.

In plus, noile caracteristici prezentate sub forma unui sistem de crafting interesant, impreuna cu viitoarele implementari precum PvP-ul si Real Money Auction House, ofera rejucabilitate mult mai mare fata de orice alt hack and slash prezent.

Lansarea a fost tipica si ma asteptam la mai multe din partea lor. Pe langa faptul ca Europa a trebuit sa astepte 1 ora - doua in plus pentru a intra in joc, mai adaugati si deconectarile random si veti vedea o gafa mare ce putea fi evitata cu putina testare. Insa, dupa exemplul World of Warcraft, stim cu totii ca Blizzard nu prea au cea mai desteapta arhitectura de servere de pe planeta.

Cu toate acestea, a fost o experienta frumoasa, am vazut si o parte din poveste si pot spune ca sunt multe, multe surprize presarate pe intregul drum, dar nu le voi spune, caci spoilerul e spoiler si nu vreau sa va ruinez experienta, chit ca unii dintre voi probabil jucati deja pe Nightmare. Nu m-ar mira ca in Coreea de Sud sa fie vreunul care probabil deja joaca pe Hell, dar ce-i la ei acolo, este treaba lor pentru ca oricum sunt maniaci.

Din pacate nu pot termina acest review pe o nota complet multumita. Mai ales ca nu exista PvP si nici Real Money Auction House care pentru mine reprezinta baza viitorului a acestui joc, asa ca va voi spune doar atat: Diablo III este cu siguranta ultima parte din serie.

Este un joc decent, usor de inteles si distractiv, cu o poveste draguta. Momentan. Viitorul jocului vor fi micro-tranzactiile si PvP-ul.

 

Jocul a fost testat pe:

Display

  • Diagonala 15.6 inch
  • Rezolutie 1366 x 768 pixeli
  • Format WXGAG
  • Tehnologie LED backlight

Procesor 

  • Producator AMD
  • Familie Phenom Tri-Core
  • Model 430M
  • Numar nuclee 2
  • Frecventa 2260 MHz
  • Smart Cache 3072 KB
  • Tehnologie 32 nm

Memorie

  • Capacitate 4GB
  • Tip memorie DDR3
  • Frecventa 1066 MHz

Placa Video

  • Producator chipset nVidia
  • Seria GeForce
  • Model GT 320M
  • Memorie dedicata 1024 MB
  • Tip GDDR3
Share articol: