Este posibil sa platesti un pret foarte mic pentru specificatii de top? Aceasta este intrebarea la care incearca sa raspunda producatorul tabletei pe care am primit-o in teste

Am primit la teste tableta GoClever Orion 70, un gadget vandut la pretul de 399 RON. Producatorul afirma pe site-ul propriu ca isi are “cartierul general” in Polonia si ca produsele sunt fabricate in China, in timp ce partea de “cercetare si dezvolatre este supervizata de o echipa de experti din Europa”.

Dotari tehnice

Tableta GoClever Orion 70 este dotata cu un procesor cu patru nuclee la 1GHz (Allwinner A31 Cortex A7), un GPU cu opt nuclee PowerVR SGX544MP2 si 1 GB de memorie DDR3. Dispozitivul ofera 8 GB spatiu de stocare sub forma de memorie flash incorporata, ce poate fi extinsa cu ajutorul unui card  microSD de pana la  32GB. Sistemul de operare folosit este Android 4.2.

Ecranul de 7 inch (TN LCD multi-touch) are  o rezolutie maxima de 1024×600 pixeli si nu pot spune ca nu se remarca prin calitatea sau claritatea imaginii. Tableta nu dispune de conexiune 3G, dar conexiunea la Internet se poate face prin intermediul modului Wi-Fi b/g/n. Ea suporta conexiunea 3G cu ajutorul unui dongle extern ce se poate conecta prin cablul OTG inclus in pachet. Tot la capitolul conectivitate, amintim faptul ca acest device dispune de un port miniHDMI si de iesire audio de 3.5mm.

Orion 70 nu este dotata cu o camera pozitionata in partea din spate, dar dispune de una frontala despre care se poate spune doar ca este utila in cazul apelurilor pe Skype.

Design

La capitolul design, Orion 70 nu se remarca prin ceva deosebit, fiind o tableta cu un aspect normal daca o privesti din fata. Partea din spate are un aspect care nu atrage prin nimic, plasticul din care este confectionat fiind unul lucios, cu un decupaj putin cam mare in dreptul difuzorului. In partea dreapta, tableta are doua butoane (Power si Home), iesirea audio de 3.5 mm, un port mini HDMI, un port micro USB, slot micro SD si microfonul.

Tableta nu are butoane fizice pentru volum, dar butoanele soft sunt pozitionate astfel incat sa fie foarte accesibile in cazul  in care tineti tableta cu ambele maini. Daca pozitionarea butoanelor de volum o sa va ajute destul de mult in timpul unui joc cand aveti nevoie sa reglati volumul, nu se poate acelasi lucru despre pozitionarea butonului “back”, ce este situat in partea dreapta  langa cel de “Volume Up”. Daca sunteti  obisnuit cu o alta pozitionare a butoanelor soft, de pe alte tablete, o sa aveti nevoie de timp pentru a va obisnui cu aceasta, daca Orion 70 nu este prima voastra tableta.

Camera

Despre camera de 0.3 MP nu sun prea multe lucruri de spus, ci doar ca este utila in cazul apelurilor pe Skype, dar are si cateva setari ce se pot schimba in cazul in care doriti sa faceti poze cu aceasta, precum si posibilitatea de a filma. Pentru toate cele de mai sus veti avea nevoie de lumina buna pentru ca aceasta nu se descurca prea bine in cazul in care lumina este slaba.

Bateria

Acumulatorul de 3000 mAh isi face datoria rezonabil si face fata unei utilizari intense pentru aproximativ 3 – 3 ore si jumatate, producatorul  precizand ca poate ajunge pana la 5 ore de utilizare.

Benchmark

Pentru categoria de pret din care face parte, scorul obtinut in AnTuTu este unul destul de bun, dupa cum se poate observa:

Display-ul acestei tableta nu exceleaza in ceea ce priveste calitatea imaginii, sau prin claritatea acesteia si chiar daca  nu ofera unghiuri de vizibilitate foarte bune, calitatea si claritatea sunt totusi decente pentru categoria de pret din care face parte aceasta.

Chiar daca specificatiile sunt destul de bune, nu trebuie sa va asteptati ca veti reusi sa jucati cele mai noi jocuri disponibile in Google Play, aici ma refer la cele care necesita o putere mare de procesare. Probabil ca la pretul de 399 de lei, nici nu va veti astepta la acest lucru. Va puteti, insa, bucura de foarte multe jocuri atractive disponibile in Google Play, mai ales ca majoritatea acesora nu necesita specificatii extraordinare.

Concluzie

Daca bugetul dumneavoastra este unul redus si nu sunteti pretentiosi, aceasta tableta poate sa fie alegerea potrivita pentru a va insoti in diverse calatorii sau pur si simplu pentru a va relaxa vizionanad un film sau pentru a va delecta citind cartea preferata in format pdf in mijloacele de transport in comun sau in tren.

In acelasi timp, GoClever Orion 70 poate sa fie o optiune buna pentru prima tableta a copilului dumneavoastra, fiind una ieftina si potrivita ca specificatii pentru acest scop.

Tableta este buna pentru cei care isi doresc un astfel de gadget, insa vor sa investeasca putin. Daca va doriti sa faceti lucruri mai sofisticate ori vreti o tableta cu un ecran de top, cel mai bine este sa mai asteptati si sa strangeti bani sa va luati o tableta mai scumpa.