Un studiu realizat de University of Derby arată că un utilizator stă, în medie, 3,6 ore în fiecare zi cu telefonul în mână, 13% dintre useri considerându-se cu adevărat dependenți de smartphone.

De altfel, în Marea Britanie, 62% dintre persoanele care au răspuns la un sondaj de opinie se consideră nemulțumite de timpul prea mare petrecut pe telefonul mobil.

În același timp, nu fac nimic să schimbe acest obicei. Cum revenirea la telefonul fix sau la telefoanele mobile vechi nu poate fi luată în discuție decât în glumă, există anumite trucuri prin care poți limita timpul petrecut pe smartphone fără să suferi de sindromul FOMO, adică „Teama de a rămâne pe dinafară”, ratând evenimentele importante din viața celor din jurul tău.

5 trucuri simple ca să reduci timpul petrecut zilnic pe smartphone fără să ratezi nimic important:

1. Oprește notificările

Nu toate notificările sunt importante. Unele sunt mesaje spam, altele sunt discuții pe grupuri de WhatsApp care nu te interesează în acel moment, mai există notificările jocurilor care te anunță că nu ai mai intrat de ceva timp să termini nivelul la care ai rămas.

Limitează notificările și păstrează doar ce știi sigur că ar putea fi de ajutor. În acest fel, nu vei mai pierde vremea verificând mereu ecranul să vezi ce s-a mai întâmplat.

2. Cumpără-ți un ceas inteligent

Avantajele unui smartwatch sunt numeroase. În primul rând, îți va monitoriza activitatea fizică, somnul, nivelul de stres, caloriile arse într-o zi și poate fi un asistent bun dacă obișnuiești să faci sport regulat sau dacă încerci să mai scapi de kilograme în plus.

În al doilea rând, un astfel de ceas de mână inteligent te va ajuta să scapi ușor de dependența de telefon, fie că ești la birou, la volan, la piscină, fiind rezistent și la apă, în oraș cu prietenii sau la masă cu familia.

Conectarea ceasului la telefon îți va permite să primești toate mesajele, emailurile și notificările direct pe afișajul ceasului, ceea ce îți va permite să stabilești mai ușor, pe loc, pentru ce merită să te oprești ca să verifici un mesaj aparent important și ce poate fi ignorat și verificat mai târziu. Astfel, nici nu vei mai sta mereu cu ochii în ecranul telefonului și nici nu vei rata ce este important.

3. Calculează cât timp petreci zilnic pe telefon

Una dintre cele mai bune metode ca să scapi de un obicei este să vezi în primul rând cât timp îți consumă zilnic respectivul obicei. Așa au apărut numeroase aplicații utile, precum QualityTime, pentru Android, și Moment, pentru iOS, care îți monitorizează telefonul și calculează cât timp stai cu ochii privind ecranul. În acest fel vei putea conștientiza exact care este impactul pe care smartphone-ul îl are asupra ta.

4. Nu îl mai folosi ca alarmă

Ar fi mai indicat să îți folosești ceasul inteligent ca alarmă, decât telefonul mobil. În acest fel îți va fi mai ușor să îl lași în altă cameră înainte de culcare, perioadă în care de obicei stai pe telefon și mai dai un ultim scroll pe Facebook și pe Instagram.

5. Fă pauze de la telefon la tine acasă

Fă-ți un obicei și pune-ți restricții atunci când ești acasă. Nu vei avea nevoie de telefon la cină, pe masă sau când alegi să-ți faci baie, chiar dacă dispozitivul este rezistent la apă. Dacă ești una dintre persoanele care umblă cu telefonul chiar și la toaletă, renunță și la acest obicei și vei reduce considerabil din timpul pierdut cu ochii în ecranul de 5 inch.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Motortion Films