Odată ce ai șters-o, e clar că nu mai aveai nevoie de ea. Ceea ce puțini utilizatori știu însă este faptul că aplicațiile, chiar dacă sunt șterse din telefoanele mobile, ele au în continuare nevoie de foștii utilizatori.

Astfel a apărut un nou tool pentru dezvoltatorii de aplicații, care îi ajută să urmărească în continuare activitatea utilizatorilor, chiar dacă mai au sau nu o aplicație în telefon.

Firme precum Adjust, AppsFlyer, MoEngage, Localytics și CleverTap se ocupă exact cu acest lucru, oferind în pachetele către clienți posibilitatea de a introduce un „uninstall tracker”, notează publicația Bloomberg. Acest lucru înseamnă că un utilizator poate fi în continuare targetat cu reclame, iar marea lor majoritate nu fac decât să îndemne la o reinstalare a aplcațiilor cu pricina.

Bloomberg notează că acest nou tool nu ar fi în concordanță cu politicile Apple și Google pentru iOS și Android, însă niciuna dintre aceste companii nu a comentat subiectul până acum. 

„Nu este normal să mai monitorizezi utilizatorii pe internet după ce au ales să renunțe la produsul tău”, comentează Alex Austin, CEO Branck Metrics Inc., pentru Bloomberg, în timp ce unii dezvoltatori susțin că acest tracking folosit și activat atunci când aplicația lor este dezinstalată îi ajută doar să optimizeze și să identifice bug-urile.

În același timp, Apple le permite utilizatorilor săi să limiteze Tracking-ul de Ad-uri pe telefoane. Tot ce trebuie să faci este să accesezi Settings, apoi Privacy și Advertising, acolo unde vei avea opțiunea „Limit Ad Tracking”.

Bloomberg nu a publicat niciun nume de dezvoltator care ar folosi acest tool.

Sursă foto: Pexels.com