Sunt mai multe motive care au dus la această situație neașteptată, la scurt timp după ce Apple anunțase că renunță la producția modelului iPhone X.

În primul rând, de vină sunt vânzările sub aștepătări ale seriei lansate anul acesta: iPhone XS, XS max și XR. Chiar dacă noile modele au fost bine primite de experți, clienții nu s-au închesuit să le cumpere, preferând modele mai vechi și mai ieftine, precum iPhone 7 și iPhone 8.

Prin urmare, Apple a fost nevoit să anunțe furnizorii și fabricile de asamblare din Asia că reduce numărul de comezi pentru noile modele.

Dar, chiar și așa, Apple trebuie să respecte un contract semnat cu Samsung, care presupune cumpărarea unui număr de ecrane OLED de la producătorul coreean.

Acesta este al doilea motiv pentru care Apple a reluat producția de iPhone X: trebuie să cumpere suficiente ecrane OLED de la Samsung, iar dacă a limitat producția noilor modele, este în pericol să nu poată respecta contractul.

În prezent, fabricarea iPhone X este mult mai ieftină decât era anul trecut, pentru că piesele sunt deja considerate vechi.

Cea mai mare problemă o are Apple cu vânzarea modelului iPhone XR, versiunea mai ieftină, în care își pusese de fapt cele mai mari speranțe.

Din cauza comenzilor puține, compania a redus cu o treime producția modelului, iar acum a anunțat reduceri mari de preț la acest model în Japonia, scrie Mashable.

Cu toate acestea, Apple are marele avantaj că fanii brandului sunt cei mai loiali dintre toți fanii unui brand de tehnologie, se arată într-un studiu recent realizat de Consumer Intelligence Research Partners.

De aceea, ei își cumpără constant noi modele de iPhone, pentru a le înlocui pe cele vechi.

Totuși, numărul celor dispuși să cumpere an de an un nou iPhone este limitat, iar prețurile din ce în ce mai mari ale telefoanelor reduc și mai mult numărul clienților.