Conform publicatiei Motherborad, care citeaza reprezentanti ai unui service din Georgia, noua versiune a sistemului de operare are o problema serioasa.

Astfel, daca este instalata pe un iPhone 8 care a avut ecranul reparat sau inlocuit la un service care nu este detinut direct de Apple, iOS 11.3 dezactiveaza functia tactila a ecranului.

Practic, telefonul nu mai poate fi folosit, pentru ca ecranul nu mai reactioneaza la atingere. De aceea, service-ul condus de Aakshay Kripalani a trimis inapoi peste 2.000 de telefoane blocate de sistemul de operare.

Barbatul acuza Apple ca a inclus intentionat aceasta anomalie in noua versiune de iOS, ca sa oblige utilizatorii de iPhone sa-si repara telefoanele numai la un service Apple.

Dar inlocuirea ecranului unui iPhone la un service Apple costa mult mai mult decat in alta parte (aproximativ 149 dolari). Deocamdata nu stim daca Appla va remedia aceasta problema prin lansarea unui nou software.

Nu este insa prima daca cand apare o problema de acest fel la ecranele unor modele de iPhone. Anul trecut, un update la sistemul de operare a dezactivat ecranele de la iPhone 7, dupa ce au fost inlocuite la un service care nu apartine Apple. Problema a fost remediata dupa o saptamana.

In 2016, mai multi utilizatori din intreaga lume s-au trezit ca telefoanele lor nu mai functionau, dupa ce au fost reparate la alte service-uri. Toate telefoanele afisau mesajul "Eroare 53".

Apple si-a cerut atunci scuze, mentionand ca a fost vorba de un test de fabrica si nu ar fi trebuit sa afecteze utilizatorii.