Sam Nichols, jurnalist de la Vice, a ajuns la o concluzie surprinzatoare in urma unei discutii cu un prieten, intr-un bar.

Sam ii povestea amicului sau ca si-ar dori foarte mult sa viziteze Japonia. La scurt timp, el a inceput sa vada pe Facebook postari sponsorizate despre bilete de avion spre Japonia.

Atunci el a facut un experiment si a discutat cu prietenii despre cursuri universitare sau haine. Asa cum banuia, a inceput sa vada reclame platite la aceste produse si servicii.

Concluzia lui Sam este ca discutiile sale au fost ascultate prin iPhone, aflat langa el in timpul conversatiilor, astfel incat sa poata primi apoi reclame personalizate.

De mentionat ca Sam nu a cautat online ofertele despre care a discutat, doar a vorbit despre ele.

Expertii in securitate cibernetica spun ca nu este neobisnuit ca telefoanele sa ne poata asculta. Ele reactioneaza la anumite cuvinte cheie, asa cum se intampla si la comenzile vocale precum "Hei Siri" sau "OK Google".

Specialistii mentioneaza ca informatiile astfel obtinute prin telefon nu sunt vandute altor companii, ci folosite de anumite aplicatii, precum Facebook, pentru a personaliza reclamele.

La fel ca in cazul celebrelor cookies, care urmaresc cautarile noastre online.

Este greu de aflat ce anume decalnseaza monitorizarea vocala, pentru ca toate datele sunt trimise spre aplicatii in forma criptata, scriu cei de la Phone Arena.