Astronomii americani anunta descoperirea unei noi planete pitice, care se afla dincolo de orbita lui Neptun.

Micul corp ceresc a fost numit 2010JO179 si are doar un sfert din dimensiunea planetei pitice Pluto.

Este probabil unul dintre cele mai mari corpuri ceresti care se afla la marginea exterioara a sistemului nostru solar, zona deocamdata prea putin cercetata.

Descoperirea planetei pitice ii apartine unei echipe de astronomi de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics din Cambridge, Massachusetts, condusa de Matthew Holman.

Astronomii cred ca planeta are un diametru cuprins intre 600 si 900 km. Prin comparatie, Pluto are 2.370 km.

2010JO179 se afla dincolo de Centura Kuiper, la o distanta de 78,3 Unitati Astronomice (o Unitate Astronomica = distanta de la Pamant la Soare).

Aceasta planeta pitica are forma perfect rotunda si se roteste in jurul propriei axe o data la 30,6 ore. Obiectul pare sa aiba culoare rosiatica, la fel ca alte planete pitice din aceasta zona.

Astronomii estimeaza ca in zona unde se afla aceasta mica planeta mai exista alte 6.700 de obiecte cu un diametru mai mare de 100 km.

Anul trecut, cercetatorii au mai identificat aici doua planete pitice - 2015RR245 si 2014UZ224. Marea miza pentru astronomi este insa descoperirea misterioasei Planete Numarul Noua, care ar fi mult mai mare.

Planetele pitice care se afla dincolo de Neptun sunt probabil obiecte ramase dupa formarea sistemului nostru solar, cu 4.6 miliarde de ani in urma.

Descoperirea astronomilor americani a fost publicata pe platforma arXiv.