Fara sa traga un semnal de alarma, jurnalistii de la Wall Street Journal au estimat care sunt sansele ca un meteorit similar cu cel cazut recent in Rusia sa loveasca din nou Pamantul.

Ultimele evenimente cosmice la care Pamantul a asistat in ultima saptamana, meteoritul care a cazut vineri in Rusia, urmat la cateva ore de asteroidul gigant care a trecut pe langa Pamant la o distanta extrem de mica a atras numeroase discutii despre "sfarsitul lumii" si calamitati naturale.

Pentru a amplifica aceste discutii, sambata, deasupra orasului San Francisco, un alt meteorit a fost filmat in timp ce traversa orasul.

Wall Street Journal a calculat frecventa acestor evenimente si, mai ales, cat de des se intampla ca un obiect cosmic sa loveasca Pamantul.

Daca meteoritul de 100.000.000 de tone si 10 km in diametru care a lovit acum 65 de milioane de ani Peninsul Yucatan din Mexic apare la o frecventa de 50 - 100 de milioane de ani, cel din Tunguska, Rusia, care a lovit pamantul pe 20 iunie 1908, apare la o frecventa de 200 - 1000 de ani.

In schimb, un meteorit de 15 metri in diametru si cu o intensitate a exploziei de sub o megatona de TNT poate lovi pamantul o data la 100 de ani.