Noi cercetari in domeniul gaurilor negre arata ca acestea se invart in spatiu cu viteza luminii. Masuratorile sunt cele precise de pana acum.

Noi studii asupra gaurii neagre din centrul galaxiei NGC 1365, studii efectuate de Harvard-Smithsonian Centre for Astrophysics, arata ca sfera cu o circumferinta de 2,6 milioane de km (de opt ori distanta de la Pamant la Luna) se invarte cu o viteza foarte apropiata de cea a luminii. Viteza este foarte importanta pentru a afla mai multe despre masa si rotatia, informatii capitale despre o gaura neagra.

Gaura neagra din galaxia NGC 1365, de marimea a peste un milioni de Sori, a avut nevoie de peste un miliard de ani pentru a ajunge la aceasta dimensiune. Masa si rotatia acesteia conduc catre mai multe detalii despre trecutul si felul in care a capatat dimensiuni galaxia gazda.

Cercetarile au fost efectuate de satelitii Agentiei Spatiale Europene si NuStar (Nuclear Spectroscopic Telescope Array), bugetul pentru o asemenea misiune ridicandu-se la 170 de milioane de dolari. Gaura neagra va fi studiata pana in 2014.