Oamenii de stiinta de la Harvard si-au publicat studiul in cunoscuta revista Science. Cat a cantarit cartea

Cercetatorii de la Universitatea Harvard au reusit sa transforme o carte de 53.426 de cuvinte in ADN, substanta ce ofera tiparul genetic pentru toate fiintele vii. Descoperirea ar putea revolutiona informatica, pentru ca ADN-ul ar putea fi folosit ca mediu de stocare pe termen lung a informatiei.

Studiul, publicat in editia de joi a cunoscutei reviste Science, are rolul de a demonstra faptul ca ADN-ul este un mediu viabil pentru stocarea unor cantitati mari de date. Cercetatorii spun ca acesta poate inmagazina mai multa informatie pe milimetru cub decat memoria flash sau decat alte metode experimentale la care lucreaza in prezent cercetatorii din diferite colturi ale lumii.

Noua metoda descoperita de oamenii de la Harvard presupune "traducerea" informatiei din biti, in ADN si inapoi.

Cercetatorii au inceput prin a transforma cuprinsul cartii, care a inclus 11 imagini si un program javascript, si l-au convertit in cod binar, scrie mashable. Ei au asociat fiecarui 0 si 1 o baza nucleotidica.

Munca adevarata a inceput, insa, abia in acest punct, pentru ca oamenii de stiinta au demarat procedura de sintetizare a ADN-ului care continea 5,27 milioane de baze. Ca sa le fie mai usor, au facut grupe de cate 96 de baze. Dupa ce si-au terminat munca, intreaga carte a cantarit cat a milioana parte dintr-un graunte de nisip.

Pe langa faptul ca poate inmagazina o cantitate mare de informatii intr-un spatiu minuscul, ADN-ul mai are doua avantaje importante. Primul dintre acestea este longevitatea, intrucat informatia poate rezista mii de ani, chiar milioane daca este incastrata in chihlimbar. Al doilea avataj este faptul ca e mai bine conectata cu viitorul, deoarece ADN-ul este baza vietii, iar societatile care vor urma sa traiasca pe Pamant vor avea tehnologia sa citeasca acest cod.

Exista, totusi, si minusuri, iar cel mai important dintre acestea e pretul. Al doilea ar fi ca informatia poate fi scrisa o singura data.