Un nou studiu realizat de savantii de la Universitatea din Tennessee a descoperit ca pe suprafata Lunii exista particule care ar putea sustine viata.

Cercetatorii au analizat mostre de sol de pe Luna, aduse de misiunile Apollo.

Acestea contin particule de apa numite hirdroxili. Ei spun ca acestea s-au format datorita emisiei constante de materie din Soare, care ajunge pe suprafata satelitului nostru natural datorita vanturilor solare.

NASA stia inca din anul 2009 ca pe Luna exista apa sub forma de gheata, insa acum este prima data cand a fost gasita si sub alta forma, care demonstreaza si modul in care s-a format.

Prin urmare, apa nu a fost adusa de vreo cometa, ci s-a format chiar pe suprafata acestui corp ceresc.

Vanturile solare care aduc in mod constent particule ajung usor pe suprafata Lunii, care nu are o atmosfera protectoare precum Pamantul.

Particulele de hidorgen sunt aduse de acest vant, se combina cu particule de oxigen si rezulta un compus similar apei, care contine un atom de hidrogen si unul de oxigen, iar acesta este inmagazinat in sol.

“Descoperirea noastra arata ca exista peste tot pe suprafata Lunii acesti hidroxili, care pot fi folositi in cazul construirii unei baze lunare umane", declara unul dintre cercetatori, Youxue Zhang.

Concluzia autorului acestei cercetari este si mai impresionata: “Asta inseamna ca apa poate sa existe si pe alte corpuri ceresti indepartate, cum ar fi Mercur, asteroizii Vesta sau Eros. Toate ar putea produce apa, chiar daca au un mediu diferit”, explica Yang Liu.

Studiul este sustinut si de doctorul Marc Chaussidon de la Universitatea din Lorena, Franta: “Descoperirea deschide o poarta spre o noua sursa de apa pentru corpurile ceresti din sistemul nostru solar”.