Planeta a fost denumita Proxima b.

Astronomii au descoperit o noua planeta asemanatoare Pamantului aflata foarte aproape de planeta noastra. Planeta ar orbita in jurul stelei Proxima Centauri (cea mai apropiata stea de Sistemul Solar) in interiorul zonei locuibile, zona Goldilocks, relateaza revista Nature.

Denumita Proxima b, aceasta planeta este situata intr-o zona "locuibila" care permite prezenta apei lichide, o conditie necesara vietii. Datorita apropierii sale, Proxima b ar putea fi prima exoplaneta, care sa poata fi vizitata de o sonda spatiala, daca oamenii vor reusi sa dezvolte tehnologia necesara, a declarat Julien Morin, unul din autorii studiului.

Proxima Centauri face parte din sistemul Alpha Centauri, cel mai apropiat sistem stelar de Sistemul Solar, aflat la o distanta de aproximativ 4,35 ani-lumina de sistemul nostru solar.

Desi cercetatorii considera aceasta exoplaneta, "atat de aproape" de noi, este totusi mult prea departe pentru a putea ajunge la ea utilizand tehnologia spatiala actuala. Un an-lumina reprezinta distanta parcursa de lumina intr-un an, iar viteza luminii este de aproximativ 300.000 de kilometri pe secunda.

NASA a anuntat descoperirea de noi planete in trecut, dar cele mai multe dintre aceste lumi erau fie prea fierbinti fie prea reci pentru a gazdui apa sub forma lichida.