Descoperirea poate ajuta la intelegerea unor afectiuni legate de pigmentatie.

O echipa de cercetatori a reusit sa identifice 124 de gene ce contribuie la determinarea culorii parului, o descoperire care poate ajuta la intelegerea afectiunilor legate de pigmentatie, potrivit unui studiu publicat de revista Nature.

Descoperirea, realizata de experti de la King's College din Londra si Centrul Medical Erasmus din Rotterdam, va ajuta la imbunatatirea intelegerii unor afectiuni ale pielii sau a unor tipuri de cancer, precum cel ovarian sau de prostata, fiind totodata relevanta si pentru medicii legisti.

Studii anterioare au determinat ca un procent ridicat de variatie a culorii parului este determinat de factorii ereditari, fiind identificate in acest sens peste zece gene. Insa noul studiu merge mai departe, reusind sa localizeze gene necunoscute pâna acum, dupa analizele ADN a circa 300.000 de persoane cu descendenta europeana, coroborate cu informatii aduse de acestea privind culoarea parului lor.

Comparand aporturile lor cu informatia genetica, echipa de cercetatori a putut identificat 124 de gene implicate in dezvoltarea culorii parului, despre care nu se stia pâna acum ca au vreo influenta asupra pigmentatiei.

"Acest studiu va avea un impact asupra mai multor arii ale biologiei si medicinei. Fiind cel mai amplu in domeniu, acest studiu genetic va imbunatati intelegerea unor boli ca melanomul, o forma agresiva a cancerului de piele", a declarat cercetatorul Tim Spector, lider al grupului de experti de la King's College din Londra.

Genele care afecteaza culoarea parului se manifesta si in alte tipuri de cancer, noteaza cercetatorii.

Potrivit lui Spector, studiul va ajuta si la intelegerea diversitatii umane "aratând cum genele implicate in pigmentare se adapteaza subtil mediului extern si inclusiv la interactiunile sociale de-a lungul evolutiei noastre".

Foto: iStock