Poate ai observat ca unele avioane au varful aripilor putin ridicat. Aceste structuri se numesc wingleturi (sau aripioare) si prin forma lor maresc calitatea aerodinamica a aripilor. Astfel, avioanele vor consuma mai putin combustibil.

In prezent, aproape toate modelele mai noi de avioane au wingleturi la aripi, pentru a eficientiza consumul de carburant.

Wingleturile asigura aripilor o portanta mai buna, astfel incat avionul are nevoie de mai putina energie de la motoare pentru a putea zbura.

Pe langa economia de combustibil si de costurile mai mici pe care le au companiile aeriene care detin asemenea avioane, si mediul are de castigat. Emisiile de dioxid de carbon sunt reduse cu aproximativ 5% in cazul avioanelor care au wingleturi, scrie Business Insider.  

O alta metoda de a mari calitatea aerodinamica a unui avion este de a-o construi aripi cat mai mari. Insa acest lucru nu este intotdeauna posibil, pentru ca avioanele folosite pentru curse locale, pe distante scurte, aterizeaza pe aeroporturi mai mici, unde nu exista suficient spatiu pentru parcarea unei aeronave cu aripi foarte mari.

Astfel, wingleturile sunt cea mai buna solutie, iar Boeing le-a introdus deja pe modelele 737 si 757. Modelul mai mare, Boeing 777, nu are nevoie de wingleturi, pentru ca are aripi de dimensiuni impresionante.

Wingleturile au fost invetate in 1976, de Richard Whitcomb, care lucra la Centrul de Cercetare Langley din cadrul NASA.