Celor care au văzut filmul „Marțianul” acest articol le va stârni un zâmbet pe buze.

Potrivit publicației Futurism.com, mai mulți oameni de știință de la Wageningen University din Olanda care au început în urmă cu 5 ani un experiment deosebit.

Ei au plantat legume într-un sol conceput de NASA să-l imite cât mai bine pe cel de pe planeta Marte. Acum, cercetătorii au anunțat că roadele sunt comestibile și pot fi incluse în alimentația oamenilor.

Acest studiu vine în completarea ambițiilor exprimate de Elon Musk, CEO SpaceX, de a coloniza planeta Marte, acesta susținând că este dispus să meargă personal acolo.

Și NASA are un plan de-a duce într-un viitor nu foarte îndepărtat oameni pe Marte, la fel cum și compania olandeză Mars One și-a anunțat intențiile, deși în cazul acesteia există suspiciuni că proiectele lor nu ar fi atât de serioase cum au fost prezentate.

Ridichi, mazăre, roșii, toate acestea au fost crescute în solul dezvoltat de NASA, iar rezultatele studiilor arată că pot fi consumate fără probleme, pentru că nu conțin metale grele.

„Aceste rezultate sunt foarte promițătoare. Sunt foarte curios ce gust vor avea aceste legume”, a declarat Wieger Wamclick, unul dintre realizatorii studiului.