O descoperire inedita ofera informatii despre posibila viata pe alte planete.

Cercetatorii anunta ca au descoperit ramasitele celei mai vechi forme de viata de pe Terra. Este vorba de microfosile ale unor bacterii care au trait acum aproximativ 4 miliarde de ani.

Resturile au fost descoperite intr-un strat de quartz depus pe niste roci din Quebec, Canada, scrie publicatia The Independent.

Aceste bacterii preistorice se hraneau cu fier si traiau pe fundul marii, aproape de puturi termale fierbinti produse de activitatea vulcanica.

Cercetatorii de la University College London, care au studiat aceste microfosile, spun ca primele forme de viata au aparut pe Terra in jurul acestor puturi cu apa fierbinte de pe fundul oceanelor. Astfel, este posibil ca viata sa fi aparut acum 4,3 miliarde de ani, deci mult mai devreme decat estimarile initiale. Pana acum, cele mai vechi fosile identificate aveau 3,4 miliarde de ani si proveneau din Australia.

Studiul a fost publicat in revista Nature, iar cercetatorii cred ca ofera informatii importante despre posibile forme de viata de pe alte planete, printre care Marte.

Cand aceste bacterii traiau pe Terra, Martea avea oceane pline cu apa si este posibil sa fi existat si acolo viata, aparuta in jurul unor puturi termale subacvatice similare.