Cercetatorii britanici au analizat cateva fosile descoperite in Tara Hategului.

Paleontologii Mark Witton de la Universitatea Portsmouth si Darren Naish de la Universitatea din Southampton au identificat o noua specie de dinozaur, care a trait cateva pe teritoriul Transilvaniei.

Numit Hatzegopteryx, dupa numele Tarii Hagetului, unde au fost gasite fosilele, acest dinozaur era cel mai mare pradator din regiune, putand vana animale de dimensiunea unui cal, scrie publicatie Phys.org.

Hatzegopteryx este o noua specie de pterozaur, insa avea multe trasaturi unice, diferite. Gatul era mai scurt si mai puternic, oasele mai late, iar trupul mai robust. De asemenea, avea gura mai mare si putea inghiti animale mai mari.

Fosilele gasite in Tara Hategului dateaza de acum 70 de milioane de ani, cand acolo se intindea Marea Tethys, iar insula Hateg era singura zona de uscat din regiune. De aceea, speciile de dinozar care au trait aici sunt unice in lume, ele evoluand diferit, independent de celelalte.

In Tara Hategului au fost gasite in decursul timpului mai multe fosile de dinozauri pitici si resturi ale unui animal care poate fi considerat stramosul calului.