Cercetatorii spun ca aceasta descoperire le va schimba conceptia despre formele de viata extraterestre.

Oamenii de stiinta au descoperit in Antarctica microbi care se hranesc din aer. Asfel, ei pot extrage hidrogen, monoxid de carbon si dioxid de carbon din aerul care il inconjoara.

Este pentru prima data cand a fost observat un asemenea mod de hranire la specii de pe Pamant. Pana acum, cercetatorii credeau ca orice fiinta are nevoie de o sursa de energie pentru a se hrani.

Descoperirea apartine oamenilor de stiinta din Australia. Ei au intalnit acest mod de hranire la doua comunitati de microbi care traiesc in Antarctica, scrie Daily Mail.

Practic, pentru aceste specii de microbi aerul este suficient ca sursa de energie, fiind alternativa la energia solara sau cea geotermala.

Expertii cred ca si pe alte planete ar putea exista asemenea fiinte, care se pot hrani doar din gazele atmosferice.

Microbii au fost descoperiti in mostre de sol preluate din estul Antarcticii, din zone unde nu exista gheata. Cele doua specii au fost numite AD3 si WPS-2.

Existenta lor demonstreaza ca poate exista viata chiar si in regiuni cu conditii extreme, unde este foarte frig, intuneric si nu exista apa sau nutrienti.

Cercetatorii au publicat rezultatul studiului in revista Nature.