Roverul Curiosity a facut descoperiri neasteptate pe Marte.

Potrivit noilor informatii furnizate de Curiosity, care a analizat mostre de sol de pe Marte, suprafata planetei ar putea fi plina de materii organice.

Cercetatorii nu stiu deocamdata de unde au aparut aceste substante si cum au rezistat radiatiilor puternice de pe Marte, insa descoperirea este uimitoare, scrie Space.com.

"Inca nu putem spune ce inseamna aceasta descoperire, dar va trebui sa vorbim despre asta. Eu sunt sigura ca Marte este acoperit de materii organice", a declarat Jennifer Eigenbrode, geolog care lucreaza pentru NASA.

Practic, prin aceste date importante, roverul Curiosity si-a indeplinit prima parte a misiunii: a demonstrat ca pe Marte ar fi putut exista forme de viata.

De asemenea, prezenta materiilor organice este esentiala pentru o viitoare colonizare a planetei, adauga Jennifer Eigenbrode.

Materiile organice descoperite aici ar putea fi de provenienta geologica sau biologica. Roverul a detectat de asemenea prezenta borului pe Marte. Acest element chimic este intalnit si pe Pamant, unde apare in urma evaporarii apei, fiind intalnit in zonele aride precum Valea Mortii.

Pe Marte, borul a fost identificat in zona craterului Gale si demonstreaza ca in trecut a existat pe Marte apa in stare lichida, care ar fi putut sustine forme de viata microbiana, fiind suficient de calda si cu un ph neutru.