Platoul Rockall din largul coastelor Scotiene a "ascuns" pana acum patru specii marine despre care se crede ca ar putea dezvolta un intreg ecosistem in jurul lor.

Volutopsius Scotae este numele unui melc recent descoperit de cercetatori la doar cateva sute de kilometri nord-vest de coasta Scotiei, alaturi de el fiind gasite si doua specii noi de scoici, precum si un vierme marin. Descoperirea este cu atat mai importanta cu cat alaturarea scoicilor cu viermii marini sunt semne clare ca in zona, Platoul Rockhall, s-ar gasi si hidrocarburi.

Cele patru vietati sunt cercetate de Marine Scotland Science, cercetatorul Jim Drewery aratandu-se deosebit de incantat de descoperirea facuta. Antonbrunnia, viermele marin gasit, este prima specie de acest fel care s-a gasit in apele Atlanticului desi cercetari se fac de mai multe zeci de ani.

La randul lor, scoicile Thyasira Scotiae si Sorropodon Mackayi sunt semne clare in in zona in care au fost gasite poate existe un ecosistem in care se pot "ascunde" si alte vietati nedescoperite pana acum. Toate cele patru noi specii sunt cercetate in momentul de fata la National Museum of Wales.