Oamenii de stiinta au descoperit ceva care ar trebui sa fie imposibil.

Cercetatorii de la Universitatea St Andrews din Scotia cerceteaza un grup urias de galaxii, care se indeparteaza de noi cu o viteza care contravine legilor cunoscute ale fizicii.

Structura se comporta ca un "mini Big Bang", spun expertii si singura explicatie este ca s-a format dupa ce galaxia noastra si galaxia Andromeda au fost la un pas de coliziune.

Apropiindu-se foarte mult una de alta, cele doua galaxii mari au aruncat practic in spatiu un grup de galaxii mai mici, scrie Science Alert.

Este insa o problema: Andromeda si Calea Lactee nu s-ar fi putut apropia atat de mult una de cealalta, pentru ca acest fenomen ar contrazice legea gravitatiei enuntata de Albert Einstein.

Totusi, aceasta pare sa fie singura explicatie pentru ce au observat cercetatorii. Grupul de galaxii accelereaza tot mai mult, pe masura ce se indeparteaza de noi.

Apropierea dintre Andromeda si Calea Lactee a avut loc probabil acum 7-11 miliarde de ani. Conform legilor gravitatiei, daca aceste galaxii s-au apropiat atat de mult, ar fi trebuit sa intre in coliziune una cu alta, ceea ce nu s-a intamplat.

Prin urmare, exista doua posibile explicatii: ori accelerarea grupului de galaxii este provocata de un alt fenomen pe care nu l-am descoperit pana acum, ori teoria gravitatiei trebuie modificata.