Una dintre cele mai importante teorii despre Soarele nostru pare să se fi adeverit.

Potrivit publicației americane ScienceAlert.com, astronomii au reușit să identifice un corp îndepărtat care pare a fi „fratele geamăn” al Soarelui nostru. Această stea are dimensiuni aproape identice și o compoziție chimică similară cu Soarele.

Steaua se află la 184 de ani lumină față de Pământ și poartă numele HD186302, despre care astronomii cred că s-a format în același loc cu Soarele din sistemul nostru solar.

Cele mai multe stele se formează în conglomerate de gaze și praf, același lucru întâmplându-se și cu Soarele nostru, în urmă cu 4.57 miliarde de ani în urmă.

Astronomii știu de foarte mulți ani a fost că stelele sunt de obicei binare, adică se nasc alături de un „geamăn”: două stele identice. Astfel, aproximativ 85% din toate stelele ar putea avea perechi: pot fi stele binare sau chiar câte trei sau patru stele alăturate.

Totodată, peste 50% din stelele de categoria Soarelui nostru sunt binare. Motivul pentru care Soarele și geamănul său nu se mai află împreunp se datorează, cred specialiștii, unui eveniment cosmic major petrecut în trecut.

În același timp, sistemul nostru solar are câteva particularități neobișnuite: planetele sunt dispuse dezechilibrat, pentru ca sistemului nostru solar îi lipsește cel mai des întâlnit tip de planetă din galaxie - un „SuperPământ”.

Astronomii cred că este posibil ca steaua similară Soarelui nostru să aibă pe orbita ei planete. La fel de posibil este ca una dintre acestea să fie asemănătoare cu Pământul.

Iar dacă această planetă se află la distanța ideală de steaua ei, e foarte posibil ca și aici să fi apărut forme de viață, cum s-a întâmplat și pe Terra. De aceea, cercetătorii vor să aprofundeze studiul, ca să afle dacă există planete pe orbita stelei HD186302.