Planetele au dimensiuni care variaza de la diametrul Lunii pana la cel al planetei Jupiter.

Mai multe planete care se afla in afara galaxiei noastre, Calea Lactee, au fost descoperite recent de o echipa de astrofizicieni de la Universitatea Oklahoma din Statele Unite.

Utilizand teoria microlentilei gravitationale - un fenomen astronomic si, totodata, singura metoda cunoscuta pâna in prezent ce permite descoperirea unor planete aflate la distante uriase fata de Terra -, cercetatorii americani au putut sa detecteze corpuri ceresti aflate in alte galaxii decat Calea Lactee, iar acestea au dimensiuni care variaza de la diametrul Lunii si pana la cel al planetei Jupiter, potrivit unui comunicat publicat de Universitatea Oklahoma.

Xinyu Dai, profesor la Departamentul de fizica si astronomie Homer L. Dodge din cadrul Facultatii de Arte si Stiinte a universitatii americane, si Eduardo Guerras, care face studii postdoctorale la aceeasi universitate americana, au realizat aceasta descoperire utilizand date obtinute de Observatorul de Raze X Chandra, un satelit lansat de NASA pe 23 iulie 1999.

"Suntem foarte incantati de aceasta descoperire. Aceste planete mici reprezinta cei mai buni candidati pentru cercetarea semnaturii luminoase pe care am observat-o in timpul acestui studiu, folosind tehnica microlentilei gravitationale", a declarat profesorul Xinyu Dai.

Potrivit universitatii americane, pana la acest studiu nu au existat dovezi concrete care sa ateste existenta unor planete in alte galaxii.