Accidentul nuclear de la Fukushima a afectat intreaga populatie a globului.

La 6 ani dupa tsunami-ul care a distrus trei reactoare de la centrala nucleara Fukushima-Daiichi din Japonia, cercetatorii anunta detalii importante despre efectele acestei catastrofe.

Astfel, radiatiile emise din cele trei reactoare nucleare care s-au topit au afectat intreaga populatie a globului. Fiecare persoana a fost expusa la o doza suplimentara de radiatii similara celei din timpul unei radiografii, scrie Daily Mail.

Prin urmare, doza de radiatii nu este periculoasa, insa trebuie stiut ca nimeni nu a scapat de aceste radiatii.

Studiul a fost realizat de cercetatorii de la Norwegian Institute for Air Research, iar concluziile au fost prezentate in cadrul intalniri anuale a membrilor European Geosciences Union, care a avut loc recent la Viena.

Din fericire, circulatia curentilor de aer la acea data (11 martie 2011) a facut ca peste 80% din radiatii sa ajunga in oceane si in zona polilor. Prin urmare, populatia a fost expusa la o doza mai mica.

Astfel, fiecare persoana de pe planeta a primit o doza de radiatii de aproximativ 2 millisieverts. Cei mai afectati au fost locuitorii din apropierea zonei Fukushima, care au fost expusi in primele trei luni de la accident chiar si la 5 millisieverts.

Totusi, trebuie sa stim ca o tomografie inseamna expunerea la 15 millisieverts, iar doza care determina imbolnavirea trebuie sa ajunga la 1.000 de millisieverts.

Cercetatorii au mai observat in urma studiului ca numarul pasarilor din zona Fukushima a scazut foarte mult dupa accidentul nuclear. Aceasta problema persista, desi nivelul de radiatii din regiune a inceput sa scada.

Din pacate, in reactoarele distruse radiatiile sunt atat de puternice incat nici macar robotii trimisi acolo pentru a curata locul nu rezista.

De aceea, este nevoie de construirea unor roboti mai rezistenti, care sa inceapa curatarea reactoarelor, pentru a opri scurgerea de radiatii mortale.

Pe 11 martie 2011, un puternic cutremur a avut loc in Japonia, declansand un tsunami devastator. Peste 18.000 de oameni au murit sau au fost dati disparuti atunci.

Cutremurul si valurile uriase au distrus trei reactoare nucleare de la centrala atomica Fukushima, acesta fiind cel mai grav incident atomic dupa Cernobil.

Decontaminarea zonei va dura probabil zeci de ani si va costa peste 190 de miliarde de dolari, estimeaza atutoritatile japoneze.