O cercetare recentă arată că rezervorul de magmă de sub vulcanul Campi Flegrei începe să se umple.

O erupție a supervulcanului Campi Flegrei ar fi o catastrofă pentru viața pe Terra. Campi Flegrei este un vulcan uriaș, cu un crater de 13 km. Este situat în apropiere de Napoli, într-o zonă locuită de peste 1,5 milioane de oameni.

Acumularea de magmă este un semn clar că acest supervulcan se trezește la viață și la un moment dat va avea loc o erupție devastatoare. Nu vorbim de un pericol iminent, dar este clar că oamenii de știință trebuie să cerceteze cu mai mare atenție acest supravulcan.

În cadrul studiului care a demonstrat acumularea de magmă în interior, cercetătorii au analizat roci și minerale formate într-una din erupțiile vulcanice trecute.

Cele mai puternice erupții ale acestui supervulcan au avut loc cu 39.000 de ani și cu 15.000 de ani în urmă. Atunci s-a format craterul și o mare parte din vulcan s-a scufundat.

În anul 1538 a avut loc o altă erupție, care a durat 8 zile și a dus la formarea unui nou munte, numit Monte Nuovo, care este de fapt un con vulcanic.

Din păcate, erupțiile vulcanice sunt imposibil de anticipat. Prin urmare, cercetătorii știu că vulcanul este încă activ și că se acumulează magmă în interior, dar nu pot să estimeze când va avea loc următoarea erupție și nici cât de puternică va fi aceasta.

Noul studiu a fost publicat în Science Advances.