In curand, reclamele de la televizor, dar si etichetele de pe rafturi vor sti mai mult despre cei care le privesc decat ei insisi.

O companie din Romania a adus o tehnologie care poate analiza reactiile care au loc in creierul oamenilor cand vad un videoclip, coperta unei reviste sau un produs de pe raft. Astfel, companiile de publicitate vor putea sa afle ce-si doresc oamenii de la produsele consumate.

Echipamentul pare SF. Este compus dintr-o casca si electrozi care monitorizeaza activitatea creierului. Doi senzori similari se ataseaza si pe varful degetelor pentru a masura tendinta mainii de a transpira. Iar pupilele sunt urmarite cu ajutorul unei camere video montate pe o rama de ochelari.

Cercetatorii urmaresc in special activitatea din lobul frontal al creierului si mai ales care parte reactioneaza mai mult.

Intr-un experiment, dupa cateva secvente dintr-un film de actiune, creierul reactioneaza imediat. Activitatea cerebrala a crescut de la 7, la 10. A reactionat cel mai mult  la impuscaturi si numele vedetelor. Pentru a vedea daca reactia a fost una pozitiva, mai dureaza 2-3 zile, pana se analizeaza datele. Cercetatorii pot determina ce detaliu de pe ecran atrage atentia.

De exemplu, intr-un videoclip Lady Gaga, in scenele cand artista este goala intr-o cusca, toata lumea se uita la cotul sau deoarece ii acopera sanii.

In ciuda nuditatii, barbatii reactioneaza pozitiv doar la doua scene din videoclip, iar artista nu este in niciuna dintre ele. Femeile, in schimb, au cea mai intensa activitate cerebrala in scena in care artista este inconjurata de barbati.

Un test similar a fost facut si pentru coperta revistei People. Pe trei sferturi din pagina apare o vedeta din Statele Unite in prim plan. Dupa o secunda, atentia celor care au participat la studiu se indreapta catre alt colt al paginii. Atunci creste si activitatea cerebrala.

O privesc mai intai pe Angelina Jolie, dar dupa ce termina cu ea, atentia se indreapta in josul paginii, catre cuvantul "gras", deoarece in subconstient cei care se uita spera sa gaseasca in revista o noua metoda pentru a slabi.

Sursa: StirileProTv

Pe YODA.ro poti gasi cele mai noi si tari programe de downloadat. Pe YODA ai liber la download Samsung Kies 2.3.2

Share articol: