Grupul Volkswagen a prezentat cu ocazia CES noua interfata MMI destinata sa incante ochii noilor posesori de masini realizate de constructorul german. Creierul din spatele noii jucarii - un procesor nVidia Tegra identic cu cel din numeroase telefoane si tablete comercializate pe piata. 

 

Noua interfata a fost primita bine de public, desi exista si critici care spun ca navigarea este nu numai anevoioasa, ci si potential periculoasa in unele cazuri (spre exeplu in timpul sofatului) dar in anumite cazuri chiar periculoasa, datorita lipsei unor butoane dedicate pentru functii simple, cum ar fi schimbarea unui post de radio (comenzi pe volan, anyone?!?). 

Puterea de calcul a procesorului Tegra permite un look al interfetei care aminteste mai mult de jocurile pe calculator, decat de sistemele de comanda si control ale unui autoturism din gama de lux, iar producatorul promite o multime de bunatati, printre care mentionam meniuri care amintesc de interfata Compiz, navigatie, reprezentare 3D a masinii cu o gramada de senzori - presiune pneuri, stare motor, stare roata de rezerva (???).

Deosebit de interesant pentru sistemele de monitorizare / navigatie / entertainment din masinile viitorului este un interviu cu Johan de Nysschen, Director al Audi of America si Peter Steiner, seful diviziei de cercetare Audi Infotainment Electrics/Electronics, care au recunoscut ca gigantul german trage cu ochiul spre un sistem bazat pe Android, care ar beneficia de faciliatile instalarii de aplicatii prin Android Market, Google Earth 3D si alte aplicatii avansate, pe care le-am dori incluse in masinile viitorului. 

Daca nu uitam ca Poliphony Digital, creatorii jocului Gran Turismo au proiectat si realizat interfata computerului de bord de la Nissan GT-R, bolidul de 480 de cai care a facut senzatie in lumea automobilelor, asteptam cu interes in 2013 (daca nu vine sfarsitul lumii) sa conducem masinile cu SIXAXIS privind prin LCD 3D-ul full HD cu vedere pe timp de noapte si termovizor. 

Share articol: