Vezi comunicatul oficial

Divizia de PC-uri raporteaza o crestere solida a profitului; business-urile nou achizitionate inregistreaza evolutii imbunatatite

• Venitul inregistrat in anul fiscal: 46,3 miliarde USD, in crestere cu 20%
• Veniturile bancare inainte de taxe pentru plata costurilor de fuziuni si achizitii* se ridica la 1,14 miliarde de dolari, iar venitul inainte de taxe pentru intregul an fiscal ajunge la 971 milioane de dolari
• Venitul bancar net inainte de plata taxelor de fuziuni si achizitii* se ridica la 997 milioane de dolari, iar venitul net ajunge la 829 milioane de dolari pentru intregul an fiscal
• Divizia de PC-uri a inregistrat vanzari si o cota record, marginea de profit inainte de taxe fiind de 5,3%
• Un echilibru mai bun: 63% din venitul inregistrat in trimestrul al patrulea a fost asigurat de PC-uri, 25% din segmentul Mobile, iar zona de enterprise a contribuit cu 9%, comparativ cu anul anterior cand computerele asigurau 83% din venit
• Volume de vanzari record pentru intregul an fiscal: 60 de milioane de computere, Lenovo fiind pentru opt trimestre numarul 1 pe piata, 76 milioane de smartphone-uri si locul al treilea la nivel global, 12 milioane de tablete si o crestere organica continua si 600.000 de servere, fiind numarul 3** la nivel global
• Venitul pe acţiune (EPS) la nivelul intregului an ajunge la 7,77 centi sau 60,25 HK cents

Lenovo Group anunta rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru si pentru anul fiscal incheiat la 31 martie 2015. intr-un trimestru care inregistreaza in mod curent o evolutie lenta si care a resimtit un impact puternic al influentei cursului de schimb, veniturile au ajuns la 11,3 miliarde de dolari, in crestere cu 21% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Excluzand impactul cursului valutar, rata de crestere ar ajunge la 28%. Excelenta operationala a Lenovo a condus la obtinerea unui venit net peste asteptari, de 100 milioane de USD, chiar si dupa plata taxelor contabile pentru fuziuni si achizitii, in valoare de 94 milioane de USD.

Investitiile in fuziuni si achizitii si cresterea organica solida au creat un business diversificat pentru Lenovo cu smartphone-uri, tablete, servere si alte servicii care au contribuit cu 37% la venituri in trimestrul al patrulea, fata de 17% cat a fost contributia acestora in anul anterior. in acelasi timp, Lenovo a continuat sa imbunatateasca rezultatele diviziei de PC-uri, inregistrand vanzari record de 60 de milioane de unitati, dar si profitabilitate solida, reusind in acelasi timp sa isi mentina pozitia de lider pe piata pentru opt trimestre consecutive.

“Lenovo continua sa inregistreze rezultate solide si echilibrate. Bazandu-ne pe noile achizitii si pe cresterea organica solida inregistrata de operatiunile noastre de baza, am format trei motoare de crestere. in timp ce Mobile Business Group si Enterprise Business Group au inregistrat cresteri rapide, divizia de computere a inregistrat cresteri mai mari, cu o cota de piata record si profitabilitate crescuta. Integrarea Motorola Mobility si System x este in linie cu asteptarile si inregistreaza un ritm de crestere bun, desi mai avem nevoie de timp pentru a le dezvolta astfel incat sa ajunga unul dintre business-urile noastre de baza”, spune Yang Yuanqing, presedinte si CEO Lenovo. “Avand in vedere oportunitatile si provocarile noii ere Internet+, suntem pregatiti sa ne transformam dintr-o companie care produce cu precadere hardware, intr-una care integreaza hardware si servicii software. in acest fel, vom stimula un nou val de crestere pentru Lenovo in anii urmatori. ”

Pentru intregul an fiscal, Lenovo a inregistrat un venit record de 46,3 miliarde de dolari, in crestere cu 20% comparativ cu anul anterior. in aceeasi perioada, veniturile contabile, inainte de plata taxelor si a cheltuielilor pentru fuziuni si achizitii in valoare de 168 milioane de dolari, a ajuns la 1,14 miliarde de dolari, in crestere cu 12% comparativ cu anul anterior. in acelasi timp, venitul net inainte de plata taxelor si a cheltuielilor realizate pentru fuziuni si achizitii a ajuns la 997 milioane de dolari, in crestere cu 22% comparativ cu anul anterior. Profitul brut pentru intregul an fiscal a ajuns la 6,7 miliarde de dolari, in crestere cu 32% fata de anul anterior. Marja bruta de profit a fost de 14,4%, iar profitul operational pentru anul fiscal a fost de 1,1 miliarde de dolari, o crestere anuala de cinci procente.

Profitul brut al Lenovo pentru al patrulea trimestru fiscal a crescut cu 43%, pana la 1,8 miliarde de dolari. Marja bruta de profit a fost de 15,7%. Profitul operational a ajuns la 127 milioane de dolari, iar venitul inainte de taxe a fost de 104 milioane de dolari in al patrulea trimestru fiscal.

Venitul pe actiune (EPS) in al patrulea trimestru fiscal a fost de 0,91 centi sau 7,06 HK centi. Consiliul Director al Lenovo a declarat dividende finale de 2,64 centi sau 20,5 HK pe actiune pentru anul fiscal incheiat la 31 martie 2015.

Evolutia pe Business Group***

Divizia PC Group sau PCG, care include computerele si tabletele Windows, a inregistrat vanzari trimestriale in valoare de 7,2 miliarde de dolari, cu un venit inainte de plata taxelor de 391 milioane de dolari, in crestere cu 11% de la an la an. Marja venitului inainte de taxe a fost de 5,5%. Lenovo a livrat 13,3 milioane de PC-uri in trimestrul al patrulea, inregistrand o cota de piata totala de 19,5%. PCG a inregistrat cresteri ale cotei de piata in toate regiunile geografice, cu performante remarcabile in Europa de Vest, Orientul Mijlociu si Africa.

Divizia Mobile Business Group sau MBG, care include produsele Motorola, telefoane Lenovo, tablete Android si smart TV-uri, a raportat vanzari trimestriale de 2,8 miliarde de dolari. Pe segmentul smartphone-urilor, Lenovo si-a mentinut pozitia a treia la nivel mondial, cu 18,7 milioane de unitati in T4 fiscal si vanzari record de 76 milioane de unitati in anul fiscal 2014/15 si un echilibru in crestere la nivel global. Pentru intregul an fiscal, care a inclus doua trimestre de vanzari pentru produsele Motorola, China a contribuit cu 59% la volumele de vanzari de smartphone-uri realizate de Lenovo, in timp ce pietele din afara Chinei au inregistrat cresteri puternice, de 450%, ajungand la 31 milioane de smartphone-uri livrate. Pe segmentul tabletelor, Lenovo a inregistrat o crestere peste cea a pietei, de 26% comparativ cu anul anterior, vanzari de 12 milioane de unitati si o cota de piata de 5,1%. Motorola a contribuit cu mai mult de 7,8 milioane de unitati in trimestrul al patrulea la totalul inregistrat de Lenovo, in crestere cu 23,6%, si a generat 1,8 miliarde de dolari la veniturile Lenovo MBG. Motorola a marcat de asemenea un moment important, reintrand pe piata din China in luna ianuarie si pastreaza evolutia care o va conduce catre profitabilitate in aproximativ 4-6 trimestre.

Divizia Enterprise Business Group sau EBG, care include servere, stocare, software si servicii a vandut sub brandurile Lenovo ThinkServer si System x. in al doilea trimestru fiscal dupa integrarea completa a business-ului System x, EBG a inregistrat venit operational pozitiv inainte de taxe, desi veniturile standard inainte de taxe, care includ taxele contabile pentru fuziuni si achizitii, au fost negative, la -45 milioane de dolari. Lenovo si-a mentinut pozitia a treia pe segmentul serverelor x86, in timp ce brandul ThinkServer, creat pentru companii mici si medii, a inregistrat o crestere de 49% a veniturilor de la an la an. EBG pastreaza evolutia care va transforma divizia intr-un business de 5 miliarde de dolari intr-un an de la integrarea business-urilor achizitionate.

Evolutia geografica

In China, veniturile Lenovo au totalizat 3,1 miliarde de dolari in al patrulea trimestru fiscal, la acelasi nivel ca in perioada similara a anului trecut. China a contribuit cu 27% din veniturile globale ale Lenovo, iar marginea operationala s-a redus cu 1,1 puncte comparativ cu anul trecut, ajungand la 4,4%. in trimestrul al patrulea, Lenovo si-a protejat pozitia de lider pe segmentul computerelor, cu o cota de piata de 33,6%. Competitia intensa pe segmentul telefoanelor mobile in China a continuat sa puna presiune pe smartphone-urile Lenovo, desi un plan de transformare pentru cresterea competitivitatii este deja pus in practica avand in centrul sau dispozitive inteligente care beneficiaza de servicii online precum ShenQi.

In regiunea Asia Pacific, veniturile Lenovo au totalizat 1,7 miliarde de dolari in al patrulea trimestru fiscal, respectiv 15% din venitul global al companiei, cu o marja operationala de 4,6%, in crestere cu 1,9 puncte fata de anul trecut. Cota de piata pe segmentul PC-urilor a fost de 15,7%, in crestere cu 0,2 puncte de la an la an. Vanzarile de smartphone-uri in regiune au crescut cu 40% fata de anul trecut, avand ca principal motor de crestere investitia realizata in Motorola. Pe segmentul Enterprise, compania valorifica expertiza canalului de parteneri si ecosistemul Lenovo pentru a accelera vanzarile System x.

Chiar si in conditiile presiunii exercitate de cursul valutar, veniturile si profitabilitatea Lenovo in Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) au continuat sa creasca in trimestrul al patrulea. Veniturile au crescut cu 15%, la 3 miliarde de dolari, in timp ce marja a fost de 2,7%. Cu vanzari solide de computere in zonele de nord si sud ale regiunii, crestere de 240% pe segmentul smartphone-urilor si imbunatatirea rezultatelor pe segmentul enterprise, EMEA a contribuit cu 26% la veniturile globale ale Lenovo. In al patrulea trimestru, Lenovo a inregistrat o cota record pe piata de PC-uri in EMEA, de 20,5%, in crestere cu 4,8 puncte. Lenovo a devenit numarul 1 la vanzarile de PC-uri pe 17 piete din EMEA.

In regiunea America, veniturile s-au ridicat la 3,6 miliarde de dolari in al patrulea trimestru fiscal, in crestere cu 85% fata de anul anterior, reprezentand 32% din venitul global al companiei, in special ca urmare a integrarii rezultatelor inregistrate de Motorola si System x in veniturile regiunii. Regiunea a inregistrat o cota de piata record de 11,7% pe segmentul computerelor pentru anul fiscal 2014/15, ca urmare a livrarilor realizate in America de Nord. Lenovo s-a apropiat astfel la 06 puncte distanta de compania care ocupa locul al treilea pe piata in al patrulea trimestru fiscal. Compania continua sa ia masuri pentru a solutiona provocarile importante din Brazilia, care au avut impact asupra rezultatelor inregistrate in regiune.

* Aceste date sunt furnizate pentru a oferi o transparenta ridicata si pentru a facilita analizele viitoare ale business-ului.
** conform datelor IDC aferente primului trimestru din 2015
*** Pana la ultimul anunt al rezultatelor financiare trimestriale, compania a comunicat datele financiare segmentate pe categorii de produse. Prin achizitia Motorola si System x care s-a incheiat in trimestrul al treilea al anului fiscal 2014/15, echipa de management considera ca raportarea pe divizii de business reflecta cel mai bine evolutia companiei.

Share articol: