In felul acesta, sistemele de operare gandit de companie a fost mai usor de folosit de utilizatori.

Designerii produselor Microsoft s-au inspirat din sistemul simplu al indicatoarelor care orienteaza calatorii metrolului londonez, folosind culori aprinse si forme bazice pentru a ajuta utilizatorii sa folosească telefoanele, tabletele ai computerele.

Peste 10 designerii de top ai Microsoft s-au adunat in februarie 2010 intr-o sala de conferinte de la sediul central al companiei si au analizat un colaj postat pe un intreg perete, format din fotografii ale produselor si aplicatiilor.

Concluzia a fost ca, desi produsele companiei arata bine analizate separat, par sa nu aiba nimic in comun privite in ansamblu, relateazaBloomberg. Moreau si ceilalti 11 directori de creatie lucreaza pentru a da produselor companiei un design coerent si mai atragator.

"Parea ca nu stim care ne este sufletul sau etosul in design. Cand am pus totul pe perete a devenit evident ca nu avem o singura voce", a declarat Sam Moreau, care coordoneaza designul Windows. In acest scop s-au inspirat din indicatoarele intalnite in centre de interes precum metrolul din Londra, unde sunt folosite simboluri simple pentru orientarea calatorilor.

Astfel, asa-numitul Metro design utilizeaza culori stralucitoare si forme simple pentru a facilita utilizarea telefoanelor, tabletelor si computerelor. Necesitatea de a folosi designul pentru cresterea vanzarilor a devenit tot mai urgenta, avand in vedere ca Microsoft incearca sa ajunga din urma Apple si Google pe piata tabletelor si telefoanelor.

"Este foarte bine ca Microsoft a indraznit sa creeze un design propriu. Au imitat prea mult timp produse existente, Nu au facut-o in mod deschis ci in tacere, pentru ca au vrut sa fie respectati asa cum este Apple. Dar vor fi respectati doar daca o vor face pe cont propriu", a declarat Mark Rolson, director pentru creatie la Frog Design, care a realizat designul unora dintre primele produse ale Apple.

Microsoft va include stilul Metro in sistemul Windows 8, care va fi lansat in acest an pe tablete si PC-uri. Compania analizeaza totodata sa includa Metro in hardware-ul consolei de jocuri Xbox. Metro a fost deja folosita la soft-urile Xbox si Windows Phone. Microsoft a renuntat prin Metro la designul traditional al sistemului sau de operare, cu randuri de iconite si aplicatii care se deschid in ferestre.

Pagina de inceput a Metro include patrate tactile viu colorate pentru fiecare aplicatie, care se actualizeaza automat cu noi informatii, precum prognoza meteo, designul reflectand o filosofie care pune accentul mai mult pe informatie decat pe ornamentatie.

Apple a devenit cea mai valoroasa companie din lume partial datorita designului atractiv si a usurintei in utilizare a functiunilor produselor. Google, cu o pagina de stard spartana, a devenit cel mai mare furnizor de servicii de cautare pe Web, in timp ce Yahoo! si Microsoft si-au ingropat propriile servicii de acest tip prin portalurile aglomerate.

De-a lungul a aproape trei decenii de cand Microsoft fabrica hardware, produsele sale au castigat multe premii de design, iar un mouse Microsoft se afla in colectia permanenta a Muzeului de Arta Moderna din New York. Totusi, compania nu a reusit sa-si creeze o reputatie excelenta in randul clientilor, in privinta designului.

Telefonul Kin, de exemplu, a castigat premii de design, dar a rezistat in magazine doar doua luni. Windows Phone a obtinut in 2011 Premiul international pentru excelenta in design pentru produse interactive, ca si premiul People’s Choise.

Totusi, Microsoft detinea la sfarsitul lui februarie o cota de numai 3,9% pe piata din SUA a sistemelor de operate destinate smartphone-urilor. Din acest motiv, este esential ca Metro sa atraga utilizatorii, avand in vedere ca va fi introdus pe atat de multe produse, se arata in articol.

Sursa: mediafax

Share articol: