Gigantii isi dau mana pentru a forma o coalitie care sa apere utilizatorii de Internet

Gigantii internetului si-au dat mana pentru cel mai ambitios proiect anti-spam si anti-malware din istoria on-line-ului. Google, Facebook, Twitter isi pun la bataie nu doar numele dar si resursele pentru eliminarea publicitatii care nu respecta regulile de bun simt si care agreseaza utilizatorul de internet in fiecare zi. Cel putin asa se lauda cei trei giganti.

Potrivit www.thenextweb.com, s-au asociat si cu Interactive Advertising Bureau si AOL si au lansat printr-un ONG, campania Ads Integrity Alliance prin care isi propun sa protejeze internautii de spamuri in primul rand si de reclame care practic nu ii intereseaza si, mai mult, le rapesc din timp.

Concret, cei 5 giganti ai internetului vor face tot timpul schimb de informatii despre acei asa-numiti “bad-actors” din publicitate in asa fel incat sa le restrictioneze acestora accesul in on-line. “Bad-actors” inseamna in primul rand distribuitorii de spam-uri.

Potrivit www.stopbadware.org, ONG-ul Stopbadware va publica tot timpul un top cu cei mai agresivi 50 de publicitari pe baza informatiilor pe care le va primi de la Google, Facebook si Twitter, in asa fel incat continutul publicitar sa fie cu adevarat relevant pentru utilizator.

Aceasta alianta, aparuta intr-un moment in care greii internetului se faulteaza de fiecare data cand se poate si ne referim aici in primul rand la Google si Facebook, vine, interesant, dupa ce Skype a anuntat o miscare surprinzatoare. Pe Windows, Skype va introduce publicitate in timpul discutiilor telefonice.

Concret, Skype iti va livra “adds-uri” daca nu esti inregistrat sau nu ai credit la ei. Este vorba despre mesaje publicitare care apar in timpul convorbirii intr-o fereastra separate de utilizatorul cu care porti o conversatie. Surprinzator, compania sustine ca mesajele publicitare vor fi “tacute” si foarte bine targetate in functie de varsta si sexul utilizatorului. Vei putea sa le reduci la tacere definitiv.

Alianta greilor anti-spam se rezuma in cifre. Facebook are peste 500 de milioane de utilizatori zilnic si aproape 1 miliard de utilizatori activi, Google se lauda aproape cu acelasi numar de utilizatori desi varianta sa de retea sociala Google + nu a avut succesul asteptat.

La 5 ani de la lansare, Google a strans deja 1 miliard de dolari din publicitate.

In ceea ce priveste Twitter, potrivit Bloomberg, reteaua are peste 140 de milioane de utilizatori si se asteapta ca pana in 2014 sa castige tot atat cat a castigat Google, adica 1 miliard de dolari din publicitate.

Autor: Lucian Cambesteanu

Share articol: